Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

bestand automatisch naar Thunderbird mail

Gestart door Herma, donderdag 18 februari 2021, 14:27:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Herma

Als ik met de rechtermuis op een bestand kies voor "kopiëren naar e-mailgeadresseerde" wordt automatisch Outlook Office geopend. Ik gebruik Thunderbird en wil het via dat programma versturen. Heb bij Apps (Windows 10) aangegeven dat Thunderbird het Standaardmailprogramma is. Dat lost het probleem niet op. Waar kan ik het nog meer/beter instellen?

derkdejong

staat nog steeds op tabblad apps/standaardapps thunderbird of heb je wellicht geklikt op 'opnieuw instellen': dan zet windows de zaken weer helemaal naar eigen hand....
dus wijzig je hier iets, klik dan nooit op (het logisch lijkende) 'opnieuw instellen'
kijk op dat zelfde tabblad vervolgens naar de één na onderste optie"standaarapps per protocol': zorg dat daar thunderbird komt te staan bij 'mailto' 

Herma

Ja, dat "opnieuw instellen" is lekker verwarrend, had ik al eerder ontdekt!
Bij "Standaardapps per protocol" staat bij "Mailto" ook Thunderbird.
Bij "Koppelingen tussen bestandstype en protocol" staat 2 x Thunderbird. Alleen in het midden bij ".wdseml-bestand" kan ik nog op de + drukken om een standaard-app te kiezen. Kan dat het zijn (probeerde het nog maar niet uit....)?

Of kan ik bij Office Outlook misschien iets instellen als het bij de Instellingen niet lukt?

SMF spam blocked by CleanTalk