Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Mp3's compleet en goed weergeven op receiver

Gestart door John, dinsdag 26 mei 2020, 21:09:22

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

John

Via pc DLNA speel ik mijn muziek af naar mijn receiver, een Onkyo TX-NR646, nu irriteert het mij een beetje dat ik op het schermpje van mij receiver alleen de titel zie staan, geen uitvoerende band of zanger :icon_frown: Bij sommige nummers laat die dit wel zien, dus scrollend zanger/band en de titel van het nummer, maar bij 95% van de nummers niet, ik heb al veel programma's gebruikt om dit proberen toe te voegen, veel gelezen op internet :koffielezen: :read4: :yess: Maar niks wat het toevoegd :nee2:
Wat ziet ik over het hoofd zodat als ik muziek afspeel via DLNA hij alle info laat zien op de receiver, via de afstandsbediening kan ik verschillende info oproepen van een nummer, tijdsduur nummer, resterende tijd nummer, jaartal van uitkomen nummer, maar niet de band/zanger :icon_o_O:
Welk programma heb ik nodig om dit makkelijk toe te voegen :icon_o_O:

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Gerrit

#1
ik gebruik deze hoe heten dat nr ook al weer en voila
en hier een rijtje zoek er een uit

John

#2
Dat is ongeveer hetzelfde als Shazam, maar dat is niet de issue :lachnee: Het gaat om de weergave op mijn Receiver, nu laat die alleen de naam van het nummer zien, maar ik wil ook graag uitvoerende band of zanger erbij :yess: Moet toch vrij eenvoudig te verwezenlijken zijn :icon_o_O:
Je laatste link had ik ook al gevonden en de meeste programma's geprobeerd, maar ik blijf alleen de titel van het nummer zien :icon_eek1: :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Nergens is iets te vinden over welke ID3 tags de receiver ondersteunt want ik denk dat je het daar in moet zoeken.
Kijk eens met een ID# tag editor welke tag-versie wèl  de artiest laat zien en welke niet...?
Hier lees je welke verschillende tags er zijn: https://nl.wikipedia.org/wiki/ID3_(tag)
Eventueel de tag bijwerken en opslaan in de juiste versie..

John

Zal er vanmiddag ff naar gluren, nu eerst ff  :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: :sleep: Bedankt beiden alvast voor het meedenken :yess: :bedankt: :icon_good: :smokin:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

John

Aardig tijdje weer bezig geweest ermee met ID3 tags programma's, maar helaas geen resultaat, zal me eigen morgen is verdiepen in de onkyo, misschien dat daar nog iets valt in te stellen, zo niet, dan er maar mee leven :yess: :icon_biggrin1: :smokin:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Gerrit


John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

SMF spam blocked by CleanTalk