Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Mitm attacks

Gestart door hoppetyhippety, zaterdag 10 augustus 2019, 13:30:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

hoppetyhippety

hoi,
ik heb mcafee recent geinstalleerd op mijn iphone, en ik krijg steeds meldingen dat er een "man in the middle" onze wifi probeert te onderscheppen.
ons internet is redelijk langzaam soms en werkt niet altijd kan dat hierdoor komen?
ik weet niet of dit iets normaals is, maar ik maak me zorgen als er iemand mee kan kijken en mijn inloggevens/wachtwoorden/bankgegevens zou kunnen stelen.

is er een manier om er achter te komen dat er momenteel iemand mee kijkt? we hebben verder geen last van malware zo ver ik weet, en verder is me ook niet iets ongewoons opgevallen, maar ik vind het wel vreemd dat er iemand steeds in ons prive netwerk wilt komen.

weet iemand hier meer van?

Gerrit

#1
het is niet duidelijk voor u maar zal pogen het uit te leggen, deze virusscanner is geen scanner in de zin van wat u gewend bent maar gaat via een server van de scanner (man in the middel)
dit is dus voor telefoons niet nodig als u uw gezond verstand gebruikt apple heeft zelf een uitstekende scanner en scan't u app's regelmatig.
ook geld bovenstaande voor android
resumé het is geen echte scanner wat uw apple scan't die doet dat zelf al.
hopelijk is het nu wat helderder :icon_good:

lees u dit ook eens

hoppetyhippety

oh oke, dus het wifi netwerk is gewoon veilig?

Gerrit

#3
uw wifi veilig is kan ik op afstand niet zien maar als u iphone dit steeds weergeeft omdat er een onnodig iets op zit......wist ik het wel over mijn hoofd ermee.
en uw phone word ook een stuk trager kan ik u verzekeren ,ook uw wifi want dit gaat via de server van mcaffee en tja als die die traag is of storing heeft?
of erger als die niet goed beveiligd is......zie het als u inlog op een u niet bekende wifi verbinding bv op uw vakantie of restaurant
als u inlogd bij uw bank altijd via de provider als u niet thuis bent

SMF spam blocked by CleanTalk