Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

apps werken niet omdat Windows firewall niet actief is.

Gestart door Silverwing, dinsdag 10 juli 2018, 12:11:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Silverwing

Tot heden heb ik weet van 2 apps die sedert de laatste Windows update niet meer werken, het kunnen er meerdere zijn maar ga ze daarom niet allemaal proberen.
Nu zijn het dus de app films en tv -foto's en de app mail.
Ik krijg een foutmelding dat de apps niet gestart kunnen worden omdat Windows firewall service niet gestart is.Dat klopt want die is uitgeschakeld omdat ik Comodo internet security heb en die firewall een stuk beter is dan die van Windows.
Is het nu echt zover gekomen dat Microsoft het gebruik van zij ingebakken apps laat afhangen van het ingeschakeld zijn van de ingebakken beveiliging?
Maw,alles of niets?

Reinier

Lijkt een vaker voorkomend probleem te zijn bij gebruik van AV-programma's van derden...
Hier een mogelijke oplossing maar het verdient niet de schoonheids-prijs...

Silverwing

Bedankt voor de tip, schoonheid is hier minder belangrijk dan functioneel :ohyeah:

Reinier

Ben benieuwd of dit voor jouw situatie de opvolger is...
Ik gebruik Kaspersky AV ( de gratis versie ) onder Win 10 Pro maar heb dit fenomeen, ook na de April upgrade, bij mij nog niet gezien... :icon_eek1: :icon_rolleyes:

Silverwing

#4
Helaas werken deze tips niet,bij de eerste krijg ik allemaal rode lijnen object not found.
Ik vraag me wel af of de opdracht die je moet typen juist is vermits als je die volgt je over alle apps gaat, terwijl eerder beschreven word dat je in de lijst de exacte naam en locatie moet onthouden.Ik vind ook nergens in de opdrachtregel de naam van één aap terug zoals je dat normaal via powershell wel doet als je een app wil verwijderen of terughalen.

Reinier

Ik zou een Windows herstel uitvoeren m.b.v. een installatie-medium ( usbstick met de Win 10 installatie-bestanden ).

Die stick maak je m.b.v. het hulpprogramma op deze pagina en een lege usbstick van minimaal 4 Gb.
De herstel-opties worden hier besproken en uitgelegd.

SMF spam blocked by CleanTalk