Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Bios Update

Gestart door Meneerdeaap, donderdag 14 maart 2019, 15:32:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Meneerdeaap

Hallo,

Ik heb een vraagje over de versie van de BIOS die ik gebruikt.

Ik heb een MSI P67A C43 (B3) Moederboard welke een oude click bios runt (1.J).

Nu zag ik dat ik mijn BIOS kon updaten op de site van MSI naar click bios 5.4.

Echter staart er bij dat ik dit alleen kan doen als ik een Ivy-bridge 22nm Cpu gebruik.

Zelf gebruik ik een Sandy-bridge 32 nm Cpu (i5 2500). 

Nu vroeg ik mij af of ik de BIOS gewoon kan installeren. Ik heb wat onderzoek gedaan op het internet en meerdere mensen vertelde dat dit gewoon kon.

Toch wilde ik het hier even vragen voor de zekerheid.

Alvast bedankt,

Daan.

Gerrit

zijn er problemen dan?
bios updaten moet je alleen doen bij problemen als het werkt blijf eraf

Meneerdeaap

Nou ik wil waarschijnlijk upgraden naar een 1070 en had ergens gelezen dat je daar minimaal deze BIOS voor nodig had (ME8 als ik het goed herinner?)

Vandaar de vraag


Reinier

Ik vraag mij echt af waar je die informatie gelezen hebt...?
Het bord heeft een PCI-e 16x slot, die 1070 zou daarin probleemloos moeten werken....
Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je voor een andere videokaart je BIOS zou moeten updaten, ik heb dat in 25 jaar computer-ervaring nog nooit gehoord.

Meneerdeaap

Nee oke duidelijk. Vond ook verschillende informatie daar over

Denk daarom vraag ik het ff

iig bedankt weer jongens!  :biggrin1:

Reinier

#5
Het zou hooguit mogelijk zijn als je er een andere processor in zou zetten die op een kleiner procedé gemaakt is ( bijv. 14 i.p.v. 22 nm ) maar dan nog gaat het om de processor en niet de videokaart.
Het lijkt mij dat je voor een andere videokaart hooguit de chipset-drivers van het moederbord en, uiteraard, de driver van de videokaart zou moeten updaten maar dat is het dan wel.

Uiteraard moet je ook rekening houden met het vermogen van je voeding want zo'n 1070 lust wel wat...je moet dus een kwalitatief goede voeding met voldoende vermogen hebben.
Je huidige processor heeft een TDP van 95 Watt ( link )
De GTX 1070 heeft volgens Nvidia een voeding nodig die tenminste 500 Watt continue kan leveren ( link )
Als je je processot ook nog gaat overclocken, dan gaat het verbruik van de processor flink omhoog en heb je dus een zwaardere voeding en betere koeling nodig want de processor wordt dan ook flink warmer.

Normaliter zou je met jouw systeem aan een A-merk voeding van 520 - 550 Watt genoeg moeten hebben maar als je met overclocken bezig gaat zou ik daar minimaal 50 - 100 Watt bij op tellen.

Meneerdeaap

Op het moment zit er een corsair 750 watt in. of hij A-merk is weet ik niet.

Hij komt uit ongeveer 2011, maar heeft in ieder geval meer dan genoeg vermogen.

Heb onlangs die nieuwe cooler gekocht die je had aangeraden en die werkt perfect dus daar zal geen probleem in zitten.

Reinier

Oké, dat zou wel in orde moeten zijn.
Zou die 1070 er gewoon in zetten en de juiste driver ervoor installeren...
Mocht dat onverhoopt problemen geven wat terug te voeren is op de BIOS, dan kun je die alsnog updaten, dat is geen punt.
Ik wilde je alleen waarschuwen, net als Gerrit..als je je BIOS update naar de laatste versie kun je nl. niet meer terug naar een oudere versie.
Dat staat er ook nadrukkelijk bij, als blijkt dat je systeem met die nieuwe BIOS niet meer ( goed )  opstart moet je dus een andere processor aanschaffen of een ander moederbord.
Dat je het weet  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk