Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Nieuwe PC stottert en crashed

Gestart door Divona, woensdag 15 augustus 2018, 13:38:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Divona

Beste mensen,

Ik heb een nieuwe computer gekocht maar deze stottert en crasht af en toe...
Hij is gister binnen gekomen en tijdens het updaten en het downloaden stotterde mijn PC (of hij crashte gewoon).
Tijdens het downloaden van ARK survival evolved crashte mijn PC ook.

Ik heb geprobeerd om mijn Bios te updaten maar die blijft hangen bij de 20% en start daarna me PC opnieuw op. (Dit was geen Bios update maar software om de bios update te kunnen doen)

Nu heb ik op het internet gelezen dat het mogelijk aan mijn RAM kan liggen maar ik weet dit dus niet zeker.

Wat kan ik allemaal proberen?

Moederbord: Gigabyte AORUS GA-AX370-Gaming 5 F23f
CPU: AMD Ryzen 7 2700X 8-Core (16 threads) 3.7Ghz (turbo: 4.3Ghz) socket AM4 16MB 105 watt
GPU: Gigabyte Nvidia Geforce GTX 1080 Ti met 11GB GDDR5X PCI-E HDMI 3xDP
RAM: 16GB PC4-19200 2400Mhz DDR4 extra snel Kingston werkgeheugen
SSD: Kingston UV500 3D NAND 240GB SSD
HDD: 1TB SATA600 7200rpm 32MB harde schijf
Voeding: 700 watt Cooler Master 12cm fan ATX 2.31 voeding met 80+ efficiency

Momenteel zit ik op mijn werk, Dus als er meer informatie nodig is kan ik dat pas geven als ik thuis ben.

Alvast bedank voor jullie tijd en moeite!

--------------------------------------------------
De PC lijk nu goed te werken na een Bios reset

lucas

Als dit een nieuwe computer is dan zou ik hier verder niet aan rommelen. Je hebt garantie dus terug met dat ding.

Divona

Ik hoopte dit probleem zelf op te kunnen lossen, Anders ben ik me computer een week kwijt.

Maar als jullie zeggen dat dit niet makkelijk te doen is dan houd het op en stuur ik hem terug.

In ieder geval bedankt!

lucas

Het gaat er niet om of het makkelijk is te doen. Grote kans dat je garantie vervalt als je er mee aan de gang gaat. In de toekomst kan er meer kapot gaan wat dan niet meer onder de garantie valt. Als je een product koopt dan moet het ook werken toch?

Reinier

BIOS F23f is de meest recente dus er valt niks te updaten....
Wees blij dat hij überhaupt nog reboot....met het flashen van de BIOS kan er genoeg mis gaan.
Wees slim, je hebt garantie dus laat de leverancier het lekker oplossen, je betaalt ook voor je garantie, dat zit bij de prijs in.

Overigens verdenk ik zelf de SSD, mogelijk de firmware ervan niet up-to-date..., ik zie geen andere reden waarom een pc zou crashen tijdens het downloaden, tenzij het geheugen niet fijn werkt op dit moederbord, ook dat zou een oorzaak kunnen zijn.

SMF spam blocked by CleanTalk