Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

foto's versturen per E-mail

Gestart door Willytje65, zaterdag 23 december 2017, 16:56:49

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willytje65

eerst; wat jammer dat ik opnieuw heb moeten registreren, alle mijn oude topics zijn verloren?

Sinds kort kan ik geen foto's meer versturen met mijn Windows 10, met Outlook 10.
Ik verstuurde ze altijd via Picasa, omdat het zo gemakkelijk was., kiezen uit verschillende mappen, foto's er terug tussen uit halen; grote gemakkelijk instellen enz.
Nu gaat het plots niet meer, ik denk sinds een grote update van Windows 10, want in begin dec. ging het nog , na de update niet meer, in plaats van het openen van Outlook 10, met de foto bestanden, krijg ik nu een venstertje, kan deze mail niet versturen, Alhoewel ik het nog nooit heb gedaan met mijn Faststone image, daar lukt het ook niet, zelfde melding , kan de e-mail niet versturen! ook nog eens geprobeerd in Photo Gallery, die ik normaal niet gebruik , maar ik daar geen verbinding naar Outlook 10. dus ik denk dat het niet aan Picasa ligt of ander, maar wel aan de verbinding naar Outlook 10, die niet meer werkt sinds de update.

Weet soms iemand hoe dat kan opgelost worden??

Ps. ik kan wel een foto versturen in Bijlage maar moet mijn grote bestanden dan eerst gaan verkleinen, en dat is niet de bedoeling, als je er bijvoorbeeld 20/30 wil versturen is dat erg onhandig


Reinier

Citeeralle mijn oude topics zijn verloren?

Hier staat uitgelegd wat de reden hiervan is....was je wellicht nog niet opgevallen..?

Wat betreft je probleem met de afbeeldingen..als je deze knop gebruikt werkt het ook niet..?


Willytje65

#2
deze knop staat van mij onder invoegen daarmee kan ik  één voor één, foto's inbrengen, die je dus eerst ook nog moet kopiëren naar een andere map om de bestanden te verkleinen, anders ben je grote bestanden kwijt. Eigenlijk is dat een beetje hetzelfde als bijlage, daar moet je ook je foto's één voor één en verkleind ingeven. Bij invoegen staan ze dan in de mail zelf, in bijlage staan ze in bijlage natuurlijk.
Heel omslachtig dus.
De bedoeling is net als voorheen, een pak geselecteerde foto's , die automatisch verkleind worden in het fotoprogramma, (je grote bestanden blijven behouden)in één keer te versturen;
Ik denk dat het de verbinding van een fotoprogramma naar é-mail is die niet meer gemaakt word, de oorzaak weet ik dus niet. In Picasa staat nog altijd aangevinkt: versturen met Outlook

John

Je kan de foto's toch ook uploaden naar een cloudservice, zoals OneDrive of Dropbox, en de link weer delen in je emailbericht :Kicon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Volgens mij kun je m.b.v. die knop ook foto's selecteren ( CTRL ingedrukt houden en met de muis betreffende foto's aanklikken ) zodat je er meerdere in 1x invoegt, met CTRL +A selecteer je alle foto's in de map.
Dat zijn standaard Windows functies...
Overigens zijn er al het hele jaar problemen met verschillende functies van Outlook door de updates die Microsoft Windows 10 gebruikers door de strot duwt en die nog niet ( allemaal ) opgelost zijn.
Microsoft geen alleen tijdelijke oplossing / workarounds...zie dit overzicht:Keusa_hand: :Kicon_eek1:

Willytje65

Waar je vroeger ook bij "in bijlage" met rechts klikken op je geselecteerde foto's kon klikken op ; aan e-mail geadresseerde doorsturen, en je de foto's daar kon  verkleinen, lukt ook niet meer;
Ja natuurlijk kun je meerdere foto's selecteren maar je moet ze wel eerst kopiëren naar een nieuwe map en een ander programma verkleinen, en achteraf weer verwijderen anders zie uiteindelijk van de bomen het bos niet meer. Wat een werk voor iets wat voorheen 2 minuten werk was, Allemaal schuld van de update, waarvan ik dacht dat updates verbeteringen waren , niet dus , verslechterd!
In de cloud steek ik nooit foto's, en zowieso blijft als ze niet automatisch verkleinen, ja dat in een een ander programma moet doen om ze te kunnen versturen

Reinier

#6
Ik gebruik voor het batch-verkleinen ( voor website-bouw etc. ) het gratis programmaatje fastone photo resizer, werkt voor mij uitstekend  :Kicon_good:

Willytje65

Eigenlijk zijn alle problemen de schuld van Windows 10 Update, in plaats van verbeteren verslecht Windows 10 nog

Reinier

Tja, daar kunnen wij niets aan veranderen, daarover klagen bij Microsoft, in hun forum, dat helpt wellicht  :Kicon_good:

lucas

#9
Google is in maart 2016 al gestopt met Picasa. Mogelijk heeft het daar mee te maken   :Kicon_o_O:4 alternatieven voor Picasa

Het zal het mailen denk ik niet oplossen. Misschien is inpakken (WinZip) een oplossing om als bijlage te versturen  :Kicon_biggrin1:

Willytje65

Eigenlijk ligt het helemaal niet bij Picasa hoor. Ik heb vier programma's waarmee  automatisch je geselecteerde foto's verkleind worden als je binnen  het programma op mail klikt,
Dat is Picasa, Faststone Image, Magix fotomanager en Photo Gallery die standaard zowat op elke Pc zit, bij géén enkel lukt het nog om je foto's naar mail Outlook 2013 te uploaden, en dat is sinds de grote Update van Windows 10 half december, en er zijn nog mensen in mijn geval.
In "bijlage" kan ik nog niet één foto versturen zonder er aan te werken.
  Wat vroeger in een paar minuten geklaard werd is nu een pak werk.
En wie ben ik om bij Microsoft te gaan klagen.
Ik dacht dat hier iemand een oplossing voor zou weten, of als er veel in dat geval zijn

Benny

Ik weet dat het iets lastiger is maar ik gebruik voor het verzenden van grote bestanden We transfer.
Kun je tot maximaal 2 Gb aan bestanden verzenden.

Oom Bill(Windows) maakt het ons niet altijd makkelijker met al die up dates.
Geven met een warme hand, doneerde een nier.

Reinier

Dat heeft niks met email of Outlook te maken Benny, je mist het punt in deze topic...

Willytje65

Ik ook, maar niet iedereen kan dat openen, heb het al meegemaakt;
en inderdaad het gaat om het  makkelijk versturen van foto's die na grote update Windows 10 nu niet meer gaat

SMF spam blocked by CleanTalk