Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Audio aansluiting Soundbar

Gestart door nicoetbun, woensdag 07 februari 2018, 13:50:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

nicoetbun

IK heb een desktop computer waaraan ik een Harman Kardon audio set heb aangesloten.
Werkt prima.
Onlangs kreeg ik een Samsung Audio soundbar cadeau. Mijn plan is nu om deze eveneens aan mijn desktop aan te sluiten
en dan achte mij op te stellen zodat ik ook van die kant geluid zal horen. Lijkt mij geweldig bij films of muziek.
Maar.. Hoe dit te doen?
Ik heb een audio splitter:  Één jack 3,5 mm mail gesplitst  ( via kabeltje) naar twee jacks femail.
Kan dit? Krijg ik dan op zowel H/K en Samsung even veel volume?

Graag jullie advies
Dank.
Nic.

Reinier

Afhankelijk van de ingangs-impedantie van beide speakersets en de daarachter aanwezige electronica ( in de vorm van filters, DAC's, voor-versterkers etc ) zou dat wel moeten ja..
Kwestie van proberen...
Zomaar een idee ...waarom gebruik je niet de surround-aansluiting van het I/O paneel aan de achterkant van de desktop..?
Of heeft jouw moederbord dat niet,...?

nicoetbun

Hallo Reinier,
Dat laatste gaat mij te ver. Gaat boven mijn petje. Ik zie alleen aan de achterkant van de PC
drie aansluit mogelijkheden. Een roze. Een groene en een blauwe. De groene is de aansluiting naar
de Karman/Kardon set.
Nic.

Reinier

Roze is de microfoon-aansluiting in vrijwel alle gevallen, de blauwe weet ik zo niet maar dat kun je terugvinden in de handleiding van je pc of van het moederbord wat erin zit.

nicoetbun

Opgezocht:  Blauw = Line in.   Licht groen = Line Out. Rose = Microfoon.

Altijd beide apparaten aan groen aangesloten.
Lukt niet. Geen succes dus. Maar bij het oude laten en soundbar in de aanbieding doen.
Bedankt voor je hulp.

Nic.

Reinier

Tja, was te proberen..
Lijkt erop alsof het Line-uit signaal niet hoog genoeg is om beide soundbars aan te sturen...
Helaas..
Toch bedankt voor de terugkoppeling en succes met de verkoop...
Dat mag hier gratis in "De Kroeg".. :yess: :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk