Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

3e extra schijf hdd

Gestart door DrakenComputer, woensdag 07 november 2018, 11:29:13

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DrakenComputer

 :icon_good:

Maar even weer een vraagje voor het gemakzucht  :spit:, ik installeer dit harde schijf in de pc, doe de pc aan en dan? Win10 moet hem automatisch lezen?

Reinier

Inderdaad, nieuwe schijf wordt automatisch gevonden, gewoon de aanwijzingen volgen.
Als de schijf voor gebruik nog geformatteerd dient te worden krijg je daar een melding van, maar soms ook niet.

Indien de schijf niet gezien wordt dan is de procedure als volgt:
Klik op "Start" => Zoeken => type in het zoekveld "schijfbeheer" en klik dan op "Partities en blabla..." in de zoekresultaten.
Er wordt een scherm "Schijfbeheer" geopend waarin alle schijven in de pc zichtbaar zijn.
1 daarvan zal geen partitie en geen schijfletter hebben.
Initialiseren, patitie maken en formatteren wordt op deze pagina van Microsoft uitgelegd.

Daarna heeft de schijf een stationsletter, is geformatteerd, klaar voor gebruik èn zichtbaar als nieuwe schijf in de verkenner  :icon_good:

DrakenComputer

op partities klikken en dan blablabla  :ohyeah:

maar oke bedankt voor de procedure lijst, kan ik morgen meteen aan de slag  :icon_good:

Reinier

 :icon_good: Succes daarmee, komt zeker goed  :icon_good: :icon_good:

DrakenComputer

#19
Ik doe even alle berichten bij elkaar, met streepje in het midden betekent dat ik nieuwe reactie geplaats had.

----

Ik ben vergeten te vragen welke partitischijf ik moet gebruiken, in microsoft website word gezegd dat ik kan kiezen maar welke is dat 2e harde schijf? Ik wil hem niet gebruiken als opstartstijf (boot betekent toch opstarten?)
mbr of gpt?

----
Oh wacht, ik zie het al

ik google gewoon op mbr of gpt. eerst deed ik dat zo: moet ik mbr installeren of gpt voor 2e harde schijf en dat werd beetje lang zoeken.

https://nl.phhsnews.com/what-s-difference-between-gpt-and-mbr-when-partitioning-drive3628

ik zet hem op gpt

----

Maar er staat nu nog steeds niet toegewezen en in die link van microsoft zie ik niet hoe ik hem moet toewijzen.

Ik google wel even op 2e hdd toewijzen

---

Ah oke, nu moet het wel gelukt zijn denk ik

Ik heb de nieuw volume aangemaakt, en via wizard en andere website de stappen gevolgd

Nu staat er  2eHDD stationsletter , in orde primaire partitie.

---

Nu moet ik alleen nog de programmas die ik automatisch op 2e hdd van de vorige op ging slaan, wijzigen naar deze nieuwe hdd of lezen de programmas zoals office dat automatisch?

Ik probeer het wel even

Bedankt

----

Ik heb trouwens die hdd met 7200 terug in de pc gezet, onderaan heb ik nog hdd ingangen met beugels. Ik heb nog wat aansluitingkabels maar heb niet aangesloten. Kan het geen kwaad om de hdd in de computerdoos onaangesloten laat, dus gewoon in die witte beugel en erin schuiven.

Reinier

Nee, een schijf die niet aangesloten is werkt niet dus of je die in de pc laat zitten of in de kast legt maakt niet uit.

DrakenComputer

Het is gelukt. Hij is zoooo lekker stil  :yay:dit geeft ook goed gevoel

Ik moet alleen nog even de programma's die documenten en foto's automatisch opslaan in 5400 toeren, nieuwe harde schijf

Ik deel ook even de Crystal info van de disk om te laten zien en vragen of het goed uitziet

Reinier

Ziet er perfect uit, niks mis mee, temperatuur ook prima  :icon_good: :icon_good:

DrakenComputer

Bedankt,

ik snap alleen niet waarom die herindeelde sectoren weer 140 heeft, blijkbaar de standaardwaarde?

Maar goed, hij werkt lekker en is stil. Precies zoals ik het wil  :icon_good:

Reinier

#24
Op de screenshot hierboven staat 200... :icon_rolleyes:

Meer info voor wat betreft de benamingen en hun betekenissen in de SMART-info / Crystal Discinfo:
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1589209

DrakenComputer

ja dus dat, 200 slecht gewerkt?

Ik check wel even die tweakers leven

:icon_good:

Reinier

Beginwaarde, verschilt per fabrikant en type schijf...

SMF spam blocked by CleanTalk