Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Nieuwe game PC, met oude onderdelen

Gestart door Fallcorn, woensdag 12 augustus 2020, 14:01:52

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Fallcorn

Bijna 10 jaar terug heb ik, ook via een forum, een PC laten samenstellen waarvan ik bijna 5 jaar gebruik heb gemaakt. Nu heb ik daar door de tijd heen zelf een aantal onderdelen voor gekocht en er op gezet. Als het kan wil ik enkele van deze onderdelen doorzetten naar mijn nieuwe pc, natuurlijk alleen als dat qua setup geen problemen oplevert. Bij de bijlagen de lijst van onderdelen, sommige zijn natuurlijk zwaar verouderd. Het zou heel fijn zijn als ik 4 onderdelen kan behouden: Noctua processor koeler, Cooler Master voeding, CD lezer en in ieder geval de 1TB harde schijf (die andere kan eventueel vervangen worden).

Voor mijn nieuwe PC zoek ik ongeveer tussen de 1000 en 1500 euro een setup, qua graphics kaart heb ik iets van een 2070 in gedachte en de processor dacht ik Intel. Al moet ik ook zeggen dat als er een decent AMD processor is dit geen harde eis is. Ik hoop in de toekomst dat ie enigszins VR compatibel is. Wat betreft belichting mag ie redelijk saai zijn, haha.  Eventueel windows 10 om de booting makkelijker te maken? Elke hulp of link met aanbevelingen is meegenomen.

Ontzettend bedankt voor de hulp!

Reinier

Om maar meteen met het slechte nieuws te beginnen:
de processor-koeler behouden kun je vergeten, deze is wat montage betreft niet geschikt voor de huidige generatie sockets / processoren.

Behouden van voeding zou geen probleem moeten zijn maar gezien de leeftijd adviseer ik je toch om een nieuwe te kopen.
Een A-merk voeding, bijv. Seasonic modulair kost rond de € 60.

HDD overzetten is uiteraard geen probleem ( wel even de conditie van de schijf controleren m.b.v. CrystalDiscinfo ).

CDrom zou ik niet eens meer inbouwen, vrijwel alles gaat tegenwoordig d.m.v. usbsticks.
Wil je desondanks toch een CD/DVDrom, koop dan een nieuwe, kosten nog geen € 20.

Voor een setup kijk even in deze topic, laatste reactie : https://www.pchelpforum.nl/index.php?topic=1413.0
2 PDF bestanden voor een Intel en een AMD setup, budget tot € 1500.
Uiteraard kun je, wat je nog hebt en bruikbaar is, wegstrepen.
Denk dat je dan exact binnen budget zit en dan kun je ook voor de GTX 2070 kiezen omdat die dan binnen budget valt. :icon_good:

Fallcorn

Super bedankt! Ik had inderdaad al verwacht dat veel onderdelen niet meer bruikbaar zouden zijn.
Mijn enige vraag is nu wat betreft de RTX 2070 of je aanbevelingen hebt. Ikzelf zou voor de Gigabyte GeForce RTX 2070 WINDFORCE 2X 8G gaan, eigenlijk omdat die de goedkoopste is. Ik heb alleen niet echt een idee wanneer een iets duurdere kaart ook meer waard is in dit geval. Of dat hij wel of niet in de rest van de setup past.
Dank!!

Reinier

Over het algemeen zijn de MSI videokaarten erg goed en bovendien vaak de stilste....dat laatste is voor mij belangrijk, ik wil geen straaljager in m'n kast zodra de kaart aan het werk moet.
Daarbij zijn de kaarten van MSI over het algemeen vrij scherp geprijsd.
De uiteindelijke keuze zou vooral moeten afhangen van wat je ermee gaat doen: gamen ( welke games en welke resolutie, 1080p of 1440p ), CAD ( event. 3d ) etc.
In dat geval komt de keuze tussen GTX en RTX modellen om de hoek maar daar horen verschillende prijskaartjes bij... :icon_confused:

SMF spam blocked by CleanTalk