Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Hulp gevraagd bij configureren Huawei LTE B593

Gestart door Nol, woensdag 22 augustus 2018, 16:19:37

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nol

Ik heb voor in onze camper een Huawei router gekocht en daarvoor een KPN prepaid simkaartje
Probleem is dat het saldo ineens op is en ik krijg het niet goed
Even een opsomming hoe ik het gedaan heb vanaf het begin :
Simkaartje met genoeg beltegoed in de Huawei gedaan maar geen internet en na uitleg van KPN de juiste APN instelling er in gezet en toen werkte het goed maar het beltegoed was snel op.
Oorzaak zou zijn dat mijn telefoon contact maakt met internet via de wifi van de Huawei en al zet ik de Huawei altijd uit als we het niet nodig hebben twijfel ik of ik het een keer vergeten ben en dus zou dat kunnen.
Nu heb ik een nieuw abo op de telefoon met 5GB internet wat ruim voldoende is en heb de wifi in de Huawei uitgezet.
Ik gebruik de Huawei nu nog alleen voor de laptop via een LAN poort.
Na heel wat heen en weer geschreven te hebben heb ik afgelopen vrijdag online als test €10 op gewaardeerd op het KPN kaartje en ik krijg daarbij €5 bonus tegoed en de actie van 100MB voor 7 dagen.
Dat kwam mooi uit want dan hoef ik tijdens deze test geen bundel te kopen tijden onze vakantie in  Zweden.
We rijden met de camper naar Zweden waar we een vakantiewoning hebben met glasvezel in het huis.
Vrijdag het simkaartje in de Huawei gedaan en even internet via de Huawei geprobeerd en dat werkte en ook het saldo was bijgewerkt en klopte.
Alleen de 100MB bundel kon ik nergens vinden maar dat blijkt een bug te zijn in de "mijn KPN" app en in de "KPN Prepaid" app
Zaterdag 18 augustus weer saldo getest via de app op mijn Iphone en was goed.
Toen heb ik onze dochter opgehaald vanaf het vliegveld en na terug komst even internet geprobeerd met de laptop en dat werkte goed, ook het saldo van beltegoed was nog goed.
Zondag zijn we niet weg geweest en ook niet in de camper en in de avond weer saldo gecontroleerd maar saldo was op, alleen nog het bonus saldo stond er in.
KPN schreef me dat ik op 19 augustus om 16:06 140MB verbruikt heb en dat s de bundel van 100MB plus mijn €10 en dat zou dan een groot bestand moeten zijn gewest of iets gestreamd
Maar zoals ik al schreef ik heb geen wifi aan staan in de Huawei en niets aangesloten op één van de LAN poorten en ik ben niet in de camper geweest.
De Huawei zal geen update meer downloaden dus dat kan het ook niet zijn maar wat wel ?
Ik ben radeloos omdat ik er niet achter kan komen
Voorheen ging het saldo ook ineens hard weg maar toen stond de beveiligde wifi van de Huawei aan en ik neem aan dat dat de oorzaak is geweest maar omdat ik het nu ging testen met €10 heb ik alles goed in de gaten gehouden en toch weer ineens is het saldo en bundel ineens op.
Weet iemand hoe ik de Huawei moet configureren voor alleen internet via de LAN poorten dus geen wifi ?
Weet iemand of ik het goed gedaan heb door wifi uit te zetten want dan kan toch niemand iets verbruiken ?
Ik hoop dat iemand mij kan helpen anders wordt dit wel heel duur en dan gaat die er uit

lucas

#1
Het enige wat ik hier op kan zeggen is als de WiFi uit is, heb je ook gecheckt of het internet ook echt weg is? Via het simkaartje wordt WiFi ter beschikking gesteld. Als je die uit zet hoeft het volgens mij nog niet te betekenen dat de simkaart geen internet verbinding kan opbouwen. Als je de laptop op een lanpoort aansluit dan heb je volgens mij internet beschikbaar via diezelfde simcard.

Het enige wat ik je kan aanraden is die simcard eruit als jehem niet gebruikt dan ben meer zeker van dat er niet via de simcard gebruik wordt gemaakt van internet. WiFi uitzetten hoe heb je dat gedaan?

Nol

Klopt Lucas,  ik heb wifi in de Huawei uit gezet door een vinkje weg te halen en als ik met mijn Iphone in de camper laat zoeken naar een wifi dan ziet die niets. Ben ik thuis in het vakantiehuisje dan ziet die mijn wifi wel.
De simkaart maakt wel verbinding als ik via een lanpoort met de laptop op internet ga
Daarom vind ik het extra vreemd dat als ik wifi uit heb gezet en niets op de LAN poort aansluit ik toch ineens 140MB verbruik heb:
Op deze manier ga ik niet weer opwaarderen want het is nu al 3 keer dat het saldo ineens op is waarvan ik nu 2 keer aanneemt dat het mijn schuld is geweest omdat ik de Huawei niet uit had gezet maar de laatste keer heb ik het doelbewust gedaan en gecontroleerd en daarom vind ik het vreemd. Ik vraag me echt af of ik inderdaad wat fout doe of dat de schuld bij KPN zit.
Lijkt vaak niet maar zolang ik niet weet of en wat er fout is verdenk ik toch KPN
Morgen ga ik een lokaal simkaartje halen in Zweden en eens kijken of die het wel goed doet maar dan zal ik wel een nieuw de APN profiel moeten aanmaken

Reinier

#3
Citeerik heb wifi in de Huawei uit gezet door een vinkje weg te halen en als ik met mijn Iphone in de camper laat zoeken naar een wifi dan ziet die niets. Ben ik thuis in het vakantiehuisje dan ziet die mijn wifi wel.
Dat volg ik effe niet...praten we dan over hetzelfde WiFi-netwerk of...?
Want dat kan bijna niet....in je vakantehuis heb je glasvezel schreef je eerder...als je de WiFi van de Huawei uitzet door het vinkje weg te halen en je ontvangt dan niks meer kan het niet zo zijn dat je daarna op grotere afstand ( in het vakantiehuis ) ineens wèl signaal hebt...
Wellicht moet je die Huawei herstarten voor de wijzigingen actief worden, zou maar zo kunnen...

Maar wat Lucas opmerkt is uiteraard de meest zekere manier, bij geen gebruik, simkaart eruit, dan weet je 100% zeker dat er geen verbruik kán zijn.
Mocht je tegoed dan nog als sneeuw voor de zon verdwijnen dan zit de fout overduidelijk bij KPN, al zullen ze dat niet snel toegeven, dat wordt nog een hele kluif...

Nol

De Huawei zit in de camper en in de Huawei heb ik de wifi uitgezet door het vinkje weg te halen
Met de Iphone zie ik de wifi van de Huawei dus niet maar wel de wifi van het huis.
Herstarten doe ik altijd als ik een wijziging aanbreng.

De Huawei zit weg gewerkt in de camper en elke keer de simkaart er uit halen is omslachtig maar de Huawei uitzetten is te doen Het is wel belachelijk om elke keer als ik internet nodig de Huawei aan te zetten.

lucas

Dat ben ik met je eens, maar dit is de enige manier om te checken of KPN het wel goed verrekend. Gaat dit na een poosje goed dan kun je dat weer uitsluiten. En verder zoeken naar die speld in de hooiberg.

Nol

Bedankt alvast en ik ga door met het zoeken
Als er suggesties zijn dan hoor ik het graag.  :bedankt:

SMF spam blocked by CleanTalk