Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Link wordt niet doorgeschakeld

Gestart door aanzee, dinsdag 15 oktober 2019, 13:21:54

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

aanzee

Hallo,



Heb een probleem met google chrome, dagelijks gebruik ik meermaals Google nieuws , dus nieuws berichten van verschillende kranten , als ik dan op zo'n artikel klik , wordt ik doorgeschakeld naar het desbetreffende kranten artikel ,en kan ik meestal meer lezen .Vanaf gisteren werkt die doorschakeling niet meer ! Misschien is er wat verandert met bepaalde instellingen ...ik weet het niet want ben maar een eenvoudige computer gebruiker ( een plus 68 jarige ).Ik denk dat het gebeurd is ,door naar een site te gaan om je BMI te berekenen , ik kreeg iets van een melding ,koppelen met google en een extentie ...wat ik aangeklikt heb .

Ben dan gaan zoeken en vergelijken , met zo'n klein traag notebookje wat ik heb en waar de doorschakeling wel werkt , en ben er niet uitgeraakt . Enfin denk dat ik zeker 6-7 uur aan de gang ben geweest ...en niets gevonden waar ik wijs uit geraak ,dus geen oplossing.

Kwam dan ook wat tegen op een NL forum senioren ...met uitleg van extenties,aanpassen,verwijderen plaatsen etc .. Maar ja ik lees dat en dan is het dan , wat doen ze nu , zijn ze noodzakelijk om een doorschakeling van een link te maken of mogen ze er gewoon niet staan .

Dus als ik klik op een link van een krant ,krijg ik GEEN doorschakeling naar het desbetreffend artikel ..Maar als ik dan klik met de RECHTER muisknop en kies bv . link openen in nieuw venster , ja dan wordt ik wel doorgeschakeld en dan werkt het wel .

Ik heb hetzelfde voor ,als ik bv een mail krijg van iemand ...met daarin een link van een site ....dan werkt het ook niet , wel als ik dit dan aanklik met de rechter muisknop en kies voor link openen in nieuw venster.

Als ik naar google chrome ga ...en kies  dan recht boven voor Gmail ....klik op aanmelden ....niets ....klik ik op de rechternuisknop en kies voor openen in nieuw venster , dan lukt het  wel en kan ik inloggen ,met naam en paswoord en mails sturen,ontvangen en lezen .

Dus het probleem is de doorschakeling.


Wie weet raad en kan er mij doorhelpen.

Grt, françois

Reinier

Al een herstel naar standaard instellingen geprobeerd..?
Verder is het niet verstandig "zomaar" een extensie te installeren omdat een website daarom vraagt.
Extensies zijn de grootste probleemveroorzakers in Chrome omdat er veel malafide extensies rondzwerven, denk hierbij aan malware, adware, keyloggers etc.

Mijn advies is altijd:
Chrome compleet verwijderen, incl. de gebruikers-data.
Daarna een andere browser gebruiken ( mijn voorkeur is Firefox ) of Chrome opnieuw installeren als je dat, om wat voor reden dan ook, wilt.

Kijk hoe het na herstel is, anders verwijderen en opnieuw installeren.

aanzee

Dag Reinier,

dank voor je reactie .....heb aangaande je tip toch een vraagje

als ik bij google chrome naar instellingen ga ,dan kom ik tegen >>> resetten en opruimen...instellingen terugzetten naar oorspronkelijke standaardwaarde .En als je hier op klikt dan lees ik dit >>>>Instellingen resetten
Hiermee worden je homepage, nieuwe tabbladpagina, zoekmachine en vastgezette tabbladen opnieuw ingesteld. Ook worden alle extensies uitgeschakeld en tijdelijke gegevens (zoals cookies) gewist. Je bladwijzers, geschiedenis en opgeslagen wachtwoorden worden niet gewist.

misschien is dit wel een oplossing ...en nu mijn vraag >>> boven in de werkbalk heb ik bladwijzer instellingen gezet ...zoals buien radar // pchelpforum/webcams in real time/google nieuws  etc ... dit is zeer makkelijk ,je klikt daar op en je gaat naar deze site .mijn vrouw heeft daar Vera links op aangemaakt ....en hieronder staan zeker 50 links waar zij regelmatig op kijkt zoals meerdere weer sites / radar 24  etc  ....ALS IK ZOU KIEZEN VOOR DIT RESETTEN EN OPRUIMEN .BEN IK DAN DIT ALLEMAAL KWIJT OMDAT IK TOCH LEES DAT BEPAALDE DINGEN NIET WORDEN GEWIST

NOG EEN LAATSTE ...kan ik op deze site iets aanvinken , dat ik bericht krijg van iemand die gereageerd heeft ? nu ben ik zelf naar de site gegaan ,om te zien ...zou er al iemand een reactie op mijn vraag geplaatst hebben !!  gelukkig al één iemand , dus jij

grt,

francois

John

Bij beide vragen een ja, maak eerst een backup van je bladwijzers en zet dan alles terug, daarna importeer je de bladwijzers weer, :smokin: en je kan als je dit leest onder aanklikken "notificatie" dan krijg je bericht als iemand reageerd op je vraag :yess: :icon_biggrin1:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Wat John zegt:  altijd eerst een backup maken van je gegevens ( bladwijzers etc. exporteren ) voor je iets opnieuw instelt / reset.
Je kunt het daarna altijd weer importeren.
Helaas kan ik je niet zeggen tot op welk niveau er links, koppelingen etc. verwijderd of bewaard worden omdat ik zelf geen Chrome gebruik.
Ik gruwel van die browser en wil die voor geen goud op m'n systeem hebben maar dat is persoonlijk.

aanzee

Hallo,

de links werken terug ...ik begrijp het niet ,blijkbaar door de dingen die ik nu heb gewijzigd ...ben dan ook geen computer .expert , maar gewone computer gebruiker .

in googlo Chome ...rechts boven op de 3 puntjes
meer hulp programma's dan naar extenties gegaan
kader ontwikkel modus ...dit stond uitgeschakeld en heb hier niets aan gedaan

daaronder stonden kleine kaders , die aan stonden ( zon'n schuif regelaar ) allemaal uitgezet.
dit waren dan >>> Belfius card reader ....mail optie ....msnhome page & bing ....online documenten .

na het uitschakelen van die dingen ,computer uitgezet ,terug aangezet ...naar google chrome ...naar nieuws , dan kreeg ik dus heel veel nieuws items en als ik hier op klikte schakelde deze door ,zodat ik meer kon lezen.

ik heb het meermaals geprobeerd en het lukte ...ook bv in een e-mail bericht waar de link naar een site stond werkt nu ook ......ik snap er niets van .Maar plaats toch even mijn verhaal en misschien heeft er iemand wat aan,als hij een gelijkaardig probleem zou hebben.

bedankt voor de tips .......

grt

lucas

Mooi dat het gelukt is en mooi dat je aangeeft hoe je het aangepakt hebt. Als je nu een backup maakt dan kun je weer terug naar de goede uitgangspositie mocht het weer mis gaan👍

SMF spam blocked by CleanTalk