Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Soms geen beeld op beeldscherm laptop

Gestart door Anne, zaterdag 26 mei 2018, 00:01:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Anne

Hallo allemaal,

sinds enige tijd heb ik een vreemd fenomeen op mijn laptop.Als ik hem opstart heb ik soms wel een beeld en soms niet.Als het beeld zwart blijft en ik schijn met een lampje op het scherm,zie ik vaag het windows logo.
Als ik een extern scherm aansluit ,doet deze het prima.Zet ik de beeldscherminstellingen op meerdere beeldschermen en dupliceren , heb ik altijd beeld op het externe scherm en soms op de laptop.
Bij de lokale computerzaak is de converter vervangen ,maar dit heeft het probleem niet opgelost.Verder werkt deze laptop prima.Het is een Acer Aspire 5734Z. Ik weet dat het al best een oudje is,maar hij wordt alleen gebruikt voor internetbankieren,email  en onze boekhouding.

Reinier

#1
De beschrijving van het probleem doet denken aan een beschadigde flatcable die van het moederbord, door het scharnier van het scherm, naar het lcd-scherm loopt.
Zo'n ding ziet er ongeveer zo uit:



Vervanging is vooral wat arbeidsloon betreft een kostbare zaak, die in geen enkele verhouding staat met de restwaarde van deze laptop.
Mijn advies: gewoon het ext. scherm blijven gebruiken.

Anne


Reinier

Zo'n kabeltje kost hooguit zo'n € 15, afhankelijk van waar je het ding besteld.
Als je een handig iemand met enige ervaring op laptop-gebied kent die ook het juiste gereedschap ervoor heeft, kun je wellicht een prijs afspreken.
Ik schat dat iemand met die kennis ( of een pc-winkel ) deze reparatie in 1 - 1,5 uur klaar kan hebben, dat zou dan tussen de € 40 - 60 kosten, uitgaande van een arbeidsloon van € 40 / uur.
Daarbij uiteraard de kosten van betreffende flat-cable.

lucas


Gerrit

dat youtube met die vreselijke muziek en halfbakken oplossingen en geknauw van een yank bah.
ga gewoon een professional geen gezeik duidelijk en helder maak er vaak dankbaar gebruik van :yay: :yay: :yay:

Anne


SMF spam blocked by CleanTalk