Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Schone installatie windows 8.1 zoeken naar updates blijft hangen

Gestart door thunderalpha3, vrijdag 21 juni 2019, 17:30:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

thunderalpha3

Goedemiddag allemaal,

Wie o wie kan mij helpen.
Na een spontane crash van mijn windows 8.1 installatie moest ik noodgedwongen alles opnieuw installeren.
Echter loop ik nu tegen het volgende probleem aan:
- Windows update doet er gewoon veelste lang over om updates binnen te halen.

Deze blijft alleen maar zoeken en zoeken. Heb vannochtend mijn laptop opnieuw opgestart en met het hulp tooltje: Windows8.1-KB3138615-x64.exe windows update opnieuw opgestart.
Dit zou veel problemen met windows update kunnen verhelpen maar helaas voor mij niet.
Virusscanner heb ik inmiddels tijdelijk uitgeschakelt met updates zoeken zonder resultaat.

Ook heb ik via CMD de volgende commands geprobeerd zonder success
net stop wuauserv
ren SoftwareDistribution SoftwareDistribution.old
net start wuauserv

Het renamen van dit bestand lukt simpel weg niet ( ondanks modes admin )

Via services heb ik het wel voor elkaar gekregen en de inhoud van de map verwijderd.
Nu blijft hij momenteel weer op updates zoeken hangen zonder dat er iets gebeurt.

Wie o wie heeft het verlossende antwoord :)  :redface:

Het betreft trouwens een Asus G751JT
Schone windows 8.1 installatie ( gebrande disk ), Windows key zit in het moederbord ( voor als jullie denken illigale versie windows )  :abra_cadabra:

John

ff geleend van internet :yess: :icon_o_O:
Probeer het is met deze updatetools,32 bits https://www.microsoft.com/nl-NL/download/details.aspx?id=51210
64 bits https://www.microsoft.com/nl-NL/download/details.aspx?id=51209
Deze update laat zich enkel installeren indien er geen internetverbinding is, want dan is de Windows update zelf niet actief.
Dus of de ethernetkabel tijdelijk verwijderen dan wel indien je enkel WLAN internet gebruikt, dan tijdelijk de Vliegstand inschakelen.

Na installatie van deze update dient de PC of notebook opnieuw opgestart te worden.
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!


Frank


SMF spam blocked by CleanTalk