Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Aanschaf game pc

Gestart door armani6666, zondag 20 januari 2019, 17:02:04

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

armani6666

Goedemiddag,

Na 2 keer buitengewoon goed geholpen te zijn op dit forum, is het tijd voor voor iets waar ik al een tijdje naar uitkijk.
De aanschaf van een nieuwe game pc.
in eerste instantie leek me een budget van 1000 euro voldoende om een leuke game pc te kopen.
na weken van zoeken heb ik het budget al behoorlijk bijgesteld naar ongeveer 1500 euro.
Wat ik zoek is een pc die alle games moeiteloos draait en die (in de nabije toekomst) ook geschikt is voor VR.

https://www.compusale.nl/WGPC/i7-8700/16G24/1T/240GS/GTX1070-8G/984B/W10P

Dit is 1 van de pc's waar mijn oog op viel.
Maar dan met de volgende upgrades:
480 gb ssd, 2000 tb hd, 300mbps netwerkadapter en een stillere koeling.
Dan kom je uit op ongeveer 1500 euro.
Is dit een systeem die aansluit op mijn wensen ?
Of zijn er betere opties ?

Mvg, Dennis

Reinier

Ook dit systeem wordt weer mooier aangeprezen als het daadwerkelijk is....€ 1379 voor dit basis-systeem is knap aan de prijs naar mijn mening.
De processor is niet de laatste generatie maar de vorige, er zit een goedkoop Gigabyte moederbordje in van € 70, de SSD upgrade-prijs is belachelijk en zo kan ik nog wel even doorgaan.
Hetzelfde geldt voor de videokaart, de GTX 1080 Ti is de snelste in de GTX serie, daarnaast zijn er nog de kaarten in de RTX serie ( de laatste nieuwe van Nvidia ).

Daarbij de opmerking dat niemand in de toekomst kan kijken, ontwikkelingen gaan door en game-ontwikkelaars gaan daarin mee.
Kortom, de systeem-eisen van toekomstige games zullen alleen maar hoger worden, datzelfde geld voor het gebruik van VR.

Je kunt hooguit een systeem samenstellen wat zo goed mogelijk op de toekomst is voorbereid maar je zult in de toekomst zeker een keer iets moeten upgraden.
Kunst is alleen om die upgrade wat kosten betreft zo veel mogelijk te beperken.

Probleem bij deze advertentie is dat er geen merken genoemd worden...
Die 240 Gb SSD kan wel een ADATA of Kinston-ding zijn van € 35 - 40 ( en dus niet de snelste ) en dan moet je bovenop dat bedrag nog eens € 75 toeleggen voor een 500 Gb SSD die in prijs varieert tussen de € 70 en 85.
Alleen op die SSD-upgrade verdient deze zaak dus minimaal € 30.
Voor dat bedrag koop je zelf online een Win 10 Pro licentie en dan hou je nog geld over.

Merk voeding wordt niet genoemd en ook niet of deze een 80+ certificering heeft.
Merk en type geheugen wordt niet genoemd.
Merk behuizing onbekend...

De upgrade van die 300 mbps WiFi-adapter is ook zinloos, afhankelijk van je router ga je dat nooit halen....
Als je echt goed wilt gamen zonder teveel LAG, dan moet je internet bekabeld aansluiten, daar kan geen WiFi-verbinding aan tippen.

In deze forum-sectie heb ik het volgende al vele malen genoemd:
Het moederbord en de voeding vormen het hart van een stabiel, goed werkend systeem en daar moet je dus niet op bezuinigen.
Kies een A-merk moederbord ( Asus, Gigabyte of ASRock ) en een A-merk voeding ( bijv. Seasonic ) met minimaal een 80 Plus Bronze certificaat.
Dan ben je al half op weg.
Zorg voor goede koeling, een processor als deze wordt knap warm als hij aan het werk gezet wordt dus een losse processorkoeler ( i.p.v. de standaard Intel-straaljager ) is eigenlijk een must.
Daarnaast heb je voldoende airflow in je behuizing nodig, dus minimaal 2-3 casefans, liefst 4 ( 2 intake, 2 exhaust ).

Als je wilt wil ik wel een opzetje voor je maken later vanavond of in de loop van morgenochtend.
Ik hou dan een budget aan van rond de € 1500...

armani6666

"Als je wilt wil ik wel een opzetje voor je maken later vanavond of in de loop van morgenochtend.
Ik hou dan een budget aan van rond de € 1500...".


Heel graag zelfs

armani6666

Ik kwam ook deze nog tegen.
Met nieuwere processor, betere grafische kaart en een Beter moederbord.

https://www.compustunt.nl/game6


En dan met de volgende upgrade :

Extra 2000 Tb Hd, dvd brander en stillere koeling.
Kom je op ongeveer 1600 euro uit.
Lijkt me die dikke 100 euro meer dan waard.

Mvg, Dennis


Reinier

#4
Dat lijkt er al meer op...... :schater: :schater:
* goed moederbord hoewel micro-ATX en daar ben ik geen voorstander van ( i.v.m. koeling, het is te klein, alles zit te dicht op elkaar ), ik prefereer een normaal ATX-bord.
* laatste gen i7 processor en ook nog een K-versie ( hogere baseclock )
* laate gen. Nvidea videokaart

? = welk type Coolermaster voeding het betreft.., het zal waarschijnlijk deze zijn. Wel 80Plius maar geen Bronze of beter certificaat...
? Die 1 Tb Kingston SSD is ook niet geweldig omdat het hier hoogstwaarschijnlijk een SATA SSD betreft maar dat blijft onduidelijk.
Zelfs als het een M2 SSD zou zijn is het bij lange na de snelste niet. Ik zou dan kiezen voor een 500 Gb type van Samsung, die is in verhouding wel duurder maar presteert aanzienlijk beter.

Dvdrom-station kost € 17 - 20
Goede processorkoeler kost rond de € 55
2 Tb HDD kost € 60

Dan komt er tot slot nog een Win 10 licentie bij, die kost € 23 - 25 ( digitale licensie online ).

Maar ik ga ermee bezig, ik zal het systeem zó samenstellen zoals ik het zelf zou bouwen.

Omdat smaken verschillen en ik geen prijs stel op allerlei fratsen als LED-verlichting van de fans of LED-strips in de kast kan het zijn dat de behuizing wat saai overkomt.
Ik let bij mijn keuze op functionaliteit, geluidsdemping, luchtstroom ( koelcapaciteit ) , bouwkwaliteit en aanwezigheid van voldoende casefans / fan-openingen.

Of dat vanavond nog gaat lukken weet ik niet, er zijn nog andere zaken waar ik mij zometeen mee bezig moet houden maar in elk geval zorg ik ervoor dat er een systeemsamenstelling uiterlijk morgenochtend om 08.00 uur voor je klaar staat  :icon_good: :icon_good:

armani6666

geen haast hoor, ik heb morgenavond pas weer tijd om te kijken.
:icon_good:

Reinier

In de bijlage de build in 2 versies:
Voorkeur en Alternatief.
Prijsverschil is minder dan € 100 maar dan heb je wel een top-systeem.

Ik heb gekozen voor een Core i7 8700K vanwege de hogere base-clock en het feit dat de 2 extra cores van de 9700K voor gamen niks toevoegen.
De meeste games leunen nog steeds voornamelijk op de GPU.
Moederbord heeft een chipset die, indien nodig, de mogelijkheid bied de K-processor te overclocken voor betere prestaties.
M2 SSD is de snelste consumenten-ssd in de markt tegen een betaalbare prijs ( NVMe ).
Videokaart gekozen op basis van prestaties maar zeker ook vanwege de prijs en de Ray-tracing ondersteuning met oog op de toekomst.

Als je er nog vragen over hebt, stel ze gerust.. :icon_good:


armani6666

Dank voor de moeite.  :respect:
Ik ga er de komende dagen even voor zitten, om tot een besluit te komen.
Het inbouwen heb ik geen ervaring mee, maar even zien hoe ik dat ga oplossen.
Ik hou jullie op de hoogte.

Mvg, Dennis

Pearl

Bij de meeste webshops kun je hem laten monteren, wel tegen centjes.

SMF spam blocked by CleanTalk