Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Windows update en Microsoft store probleem

Gestart door MastahBastah, dinsdag 28 december 2021, 19:39:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

MastahBastah

Goedeavond beste lezers,

Ik loop nu al een enige tijd tegen het probleem dat als ik iets wil downloaden via de Microsoft store, dat hij FOUT aangeeft en de download afbreekt.

Ook kan ik geen Windows update doen, want zodra ik via instellingen naar Windows update ga blijft het scherm wit, en zie ik dat hij aan het laden is (zie foto onderaan).

Ook is de fout 1058 eenmalig naar voren gekomen.

Deze fout heb ik op gezocht en de daarbij horende stappen ondernomen, geen succes.


Nu zijn er een aantal dingen die ik vreemd vind.

In Services.msc stond Windows update op disabled, deze heb ik op handmatig en ook op automatisch gezet en vervolgens gestart maar na enkele seconden schakelt hij zichzelf weer uit.

In een video waarbij iemand hetzelfde probleem had met de Microsoft store bleek dat in Services.msc de service: Windows license management service uit stond en nadat hij deze weer had gestart, werkte alles weer.

Maar Windows license management service staat er bij mij HELEMAAL niet tussen.


Volgens de microsoft website word geadviseerd om de probleem oplosser te gebruiken, deze vind geen problemen.

Volgende services heb ik op automatisch (traag opstarten) gezet

Background Intelligent Transfer Service

Cryptographic Services

Windows installer


En vervolgens ook in de regedit -> hlocalkeyuser etc etc vervolgens de map wuauserv geopend.

Dan in het rechter paneel, het bestandje "Start" geopend en de value data van 4 naar 2 veranderd.

Ook heb ik de map "SoftwareDistribution" geleegd waar alle oude updates worden opgeslagen.

Maar niks lijkt te werken

Wie o wie kan mij verder helpen, zonder dat ik heel wijn pc opnieuw moet gaan installeren.



Met vriendelijke groet,

MastahBastah


alex

Type onderin de zoek balk CMD open dit als administrator
Type in het scherm wat nu komt sfc /scannow ( denk om de spatie)
Druk dan op enter en wacht geduldig af.
Vertel of dit iets geholpen heeft.

Wil u een bericht om wat voor reden weer open hebben.... stuur ff een PM naar één van de admins

Statistieken oude forum (48119 onderwerpen / 396784 reacties / 20911 leden)

MastahBastah

Citaat van: alex op dinsdag 28 december 2021, 19:52:24
Type onderin de zoek balk CMD open dit als administrator
Type in het scherm wat nu komt sfc /scannow ( denk om de spatie)
Druk dan op enter en wacht geduldig af.
Vertel of dit iets geholpen heeft.

Windows Resource Protection found corrupt files and successfully repaired them.
For online repairs, details are included in the CBS log file located at
windir\Logs\CBS\CBS.log. For example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. For offline
repairs, details are included in the log file provided by the /OFFLOGFILE flag.

Heb de LOG ook toegevoegd, vanaf 22:50 ongeveer heb ik hem aangezet.
De windows update venster blijft nog steeds blank.
Ik heb nog geen poging gedaan om iets te downloaden via de store

MastahBastah

In de log zag ik het een en het ander staan over de licentie, dus ik ben op dat gebied even verder gaan zoeken.
Ik kwam op het volgende uit.

wmic path softwareLicensingService get OA3xOriginalProductKey

Door deze command uit te voeren in de CMD prompt, zou ik mijn product code moeten zien van mijn windows 10 versie.
Maar ik zie geen code verschijnen, nu zegt de persoon van deze informatie bron, dat ik dan wellicht een pirated versie van windows heb.
Maar het gekke is dat bij de instellingen -> activering er gewoon staat windows is geactiveerd met een digitale licentie die is gekoppeld aan uw Microsoft-account.

Zou het dan toch zo zijn dat het iets met mijn licentie is ?
Ik heb een vermoede van wel namelijk.

alex

Daar was ik al bang voor.
helaas kunnen en mogen wij geen ondersteuning bieden aan "illegale" windows versie.

Wil u een bericht om wat voor reden weer open hebben.... stuur ff een PM naar één van de admins

Statistieken oude forum (48119 onderwerpen / 396784 reacties / 20911 leden)

John

Dan maak je hem toch legaal, hier kan je legaal en goedkoop een serialkey kopen voor je windows versie, https://www.gamekeydiscounter.nl/pc/software/microsoft/windows.html  :Kbiggrin1: :Kicon_good: :Kicon_eek1:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Jurjen

Wellicht is het indd die windows key..
Je kunt er een kopen via allkeyshop.com daar staan ze voor 1,30.  :Khallo:

MastahBastah

Citaat van: John op woensdag 29 december 2021, 08:16:37
Dan maak je hem toch legaal, hier kan je legaal en goedkoop een serialkey kopen voor je windows versie, https://www.gamekeydiscounter.nl/pc/software/microsoft/windows.html  :Kbiggrin1: :Kicon_good: :Kicon_eek1:

Ik heb mijn huidige license dus ook via zo'n webshop gekocht destijds voor 15,- zoiets
maar ik lees dus een hoop dingen over dit soort websites, dat het niet echt deugd enzo.
en overal staat dat mijn windows gewoon geactiveerd is, dus dat vind ik vreemd.

overigens heb ik ook de originele oem windows 7 instalatie cd en key.
voorheen installeerde ik altijd windows 7 en vervolgens gebruikte ik de gratis overstap service naar windows 10
maar ik heb niet zon zin om mijn pc opnieuw te installeren , dat heb ik 1.5 jaar geleden al gedaan
ik heb wel de windows 7 key geprobeerd te activeren, hij zegt dat die geactiveerd is maar voor alsnog geen verranderingen

ik heb windows 10 pro trouwens


MastahBastah

#8
Heel vreemd, heb zojuist via CMD de licentie code verwijderd inclusief die uit de registry.
Nieuwe code gekocht via de website die door john werd aangeraden, nieuwe code geactiveerd maar nog niks..

Gerrit

log in met uw account op de microsoft site en controleer daar uw gegevens.......voordat u allerlei dingen gaat doen

MastahBastah

Citaat van: Gerrit op woensdag 29 december 2021, 15:11:28
log in met uw account op de microsoft site en controleer daar uw gegevens.......voordat u allerlei dingen gaat doen

al gedaan, daar kan ik niks vinden wat afwijkt, misschien weet u waar ik precies moet zoeken

zojuist nieuwe instalatie van windows geprobeerd (apps en bestanden behouden) en zelfs die mislukt  :Kicon_o_O:

Gerrit


SMF spam blocked by CleanTalk