Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

aanschaf nieuwe game PC

Gestart door egvoosten, maandag 21 maart 2022, 17:12:33

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

egvoosten

Hallo,

ik wil een nieuwe game pc aanschaffen voor middelzware games. Ik denk aan de volgende :Redux Gamer i130 (https://reduxgaming.nl/gaming-pc/redux-gamer-i130/)
Is dit qua prijs kwaliteits verhouding een goede PC voor de games die ik wil spelen(Guildwars 2 , Witcher 3 etc.)
Dank voor eventuele reacties, ik sta open voor suggesties

vriendelijke groet,

Emile


egvoosten

Alleen op deze en de zojuist benoemde link. Na het aanmaken van deze topic, kwam ik er achter dat er sinds 2021 op deze forum geen nieuwe tickets en reacties waren. Dus vond het handig op een andere website te plaatsen met recentere posts.

Jurjen

Welkom bij PChelpforum!

Game pc altijd leuk! je weet inmiddels vast dat onderdelen niet heel goedkoop zijn op moment, maar dat mag de pret niet drukken  :schater:
de vraag is:
1: Op welke resolutie speel je?
2: Wil jij je games op medium draaien of ultra? ook nog toekomstige games?
3: Heb je zelf ook al andere onderdelen?
4: kun je zelf bouwen? of moet dit een kant & klaar zijn?
5: Heb je wensen/eisen?
6: Wat is je budget?

Door deze vragen te beantwoorden kunnen we kijken waar jij het meest waar voor je geld krijgt!
:respect:

egvoosten

Hey Eskimo,

Bedankt voor je reactie en ja heb zelf ook zin in een nieuwe game pc, ja de onderdelen zijn niet aan te slepen en vaak kan je niet eens een prijsindicatie vinden(kwam ik achter bij de videokaarten zoeken). :yay:
1. ik speel op 1080P resolutie, dat zal ik de komende paar jaar nog doen.
2. ik wil de games op high draaien, ultra zal niet hoeven. vind het vooral belangrijk dat het niet happert tijdens het gamen.
3. Nee, ik heb geen andere onderdelen op dit moment, helaas is mijn oude gamepc te oud en heeft de moederbord het begeven.
4. Ik kan zelf bouwen de bovengenoemde gamepc is zelfgebouwd en heeft het 8 jaar volgehouden.
5. Als eisen moet hij snel zijn , ik heb nu een 7 jaar oude laptop en heb een hekel aan lang wachten :P.
6. budget is rond de 1000 tot 1100 euro. Maar goedkoper is natuurlijk altijd fijn :).

Ik hoop dat de vragen goed genoeg beantwoord zijn.
:respect:

Jurjen

#5
Bedankt voor het beantwoorden!

De pc die u stuurde is ook prima!
Inmiddels heb ik voor u gekeken, ook met een oog op toekomst voor upgrades, voor hetzelfde geld is ook dit mogelijk:
Zie afbeelding als bijlage! het totaalbedrag is daar €1201,16 euro
opmerkingen hieraan
1: De kast heeft geen rgb en is basic. in DEZE LINK kun je nog een andere kiezen die binnen budget valt.
2: Betere processor & MB - sneller + pcie 4.0 + beter vram + nieuwe generatie waarbij upgraden meer mogelijk maakt.
3: Veel snellere SSD - namelijk pcie 4.0
4: 6600 XT presteert beter dan de 3060
5: betere koeler - koelt dus beter
6: betere voeding - gold certi & volledig modulair.
7: er zitten bij sommige behuizingen fans bij, bij andere kasten weer niet, houd dit eventueel in de gaten.

Dit is daarnaast een intel systeem, een amd systeem is natuurlijk ook mogelijk, hier kan eventueel ook naar gekeken worden.

egvoosten

Heel erg bedankt eskimo,

Ik zal hier naar kijken en waarschijnlijk voor jou optie kiezen , het is ook wel leuk om hem weer zelf in elkaar te zetten en dan ook nog met onderdelen die iets beter zijn.
Ook kan ik beter upgraden als ik zou willen in plaats van de voorgebouwde. dus zal ook voor die reden voor deze gaan.

heel erg bedankt  voor je advies en hulp en zal hier heel veel plezier van hebben.

Jurjen

Graag gedaan!
Klopt, de onderdelen zijn gewoon beter, en veel meer gekeken naar de toekomst.
Zoals het upgraden van je een processor, dat is enkel een nieuwe erin drukken in plaats van een heel nieuw socket moeten aanschaffen,
wat je dus ziet bij die zelfgebouwde pc.

Succes met bouwen!  :respect:
mocht je nog vragen hebben dan horen wij dat graag! 


SMF spam blocked by CleanTalk