Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Exploit geblokkeerd Malwarebytes

Gestart door computerbug, maandag 16 augustus 2021, 10:32:27

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

computerbug

Hoi leden

Ik heb een probleem waar ik even geen raad op weet, vaak kom ik er zelf uit na wat research, deze keer dus niet.

Het gaat om het volgende, ik heb een daschcam aangeschaft, even wat experimenten natuurlijk.
Maar nu klik ik een filmpje aan (avi) en ineens begint Malwarebytes te flippen Exploit geblokkeerd, MP start niet!
Ik vraag informatie op bij Malwarebytes, pff Error 404, dat schiet dus ook niet op.
Maar via VLC Player start deze wel op zonder problemen.

Hoe krijg ik het voor elkaar dat ik deze kan afspelen, ik weet het dan via VLC, maar MP gebruik ik bij wijze van proef.

Graag hoor ik van jullie. :icon_wink:

alex

Welkom op pchelpforum.
Wat ik even niet uit je verhaal kan lezen.
Waar jij het filmpje afspeelde toen Anti MalwareBytes begon te miepen

Wil u een bericht om wat voor reden weer open hebben.... stuur ff een PM naar één van de admins

Statistieken oude forum (48119 onderwerpen / 396784 reacties / 20911 leden)

Jurjen

Malware bytes geeft gewoon aan dat er in MP een lek zit in de software.
Daarbij speelt hij het indd niet af omdat er een malware infectie dan kan plaatsvinden.
De optie is: Je kan malware bytes anti exploit uitzetten, de meeste virusscanners vinden een malware infectie wel.
Nadeel: blijft een risico niet alle virusscanners zien deze malware infectie.
aangezien het gaat om je eigen .avi bestand is dit veilig.

In vlc speelt hij het dus wel af omdat daar geen lek in zit.
Kan dus zomaar zijn dat er in andere mediaspelers je de foutmelding ook niet of wel krijgt.
ligt per mediaspeler af.



Gerrit

ja avi's en jpg files kunnen bestanden bevatten die u niet op uw pc wil hebben, de meeste weigeren hem af te spelen maar vlc slaat het over of de verborgen exe aanwezig is of niet
vaak door slechte filmmaatschappijen toegevoegd, een heel bekenden zijn filmworks en sony die bekend hebben illegale bestanden te hebben toegevoegd.
helaas zijn er meerdere die gebruik maken van dit soort malware, en vaak door regering gesponsorde "belangenverenigingen " en geven dan andere landen de schuld nu is China erg in.
Ook zijn verborgen bestanden op usb sticks en draagbare media aanwezig zeer bekende is stuxnet maar er zijn andere die specifiek naar bestanden zoeken en deze vernietigen bv uw mp3 en mp4 filmpjes.
HP plaatst maleware opdat u geen andere inkt of toner van een andere fabriek afneemt.
en ik kan nog wel even doorgaan met voorbeelden :redface: 

SMF spam blocked by CleanTalk