Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Samsung M2070W draadloos verbinden met Chromebook

Gestart door Gerard, maandag 19 juli 2021, 17:54:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Gerard

Chromebook wil ik draadloos verbinden met mijn Samsung M2070W laserprinter. De printer met vast IPadres wordt in het netwerk herkend door Windows 10 en werkt prima. Ik kon de printer eerder wel verbinden met de Chromebook via een usb kabel maar de printer heb ik nu op een andere plek gezet. Een beetje uit beeld. Usb kabeltje komt daar niet bij. Wie heeft de oplossing? De Samsung laserprinter z/w is een oudje maar doet het nog prima! Dank voor je hulp!

Gerrit

#1
leuk heb er nog een oudere samsung: ik neem aan dat u de printerapp van samsung bezit? https://play.google.com/store/apps/details?id=com.sec.print.mobileprint&hl=nl&gl=US
geeft u dit even aan aub

Gerard

Beste Gerrit, hartelijk dank voor je reactie!
Net geÏnstalleerd! En nu?

Gerard



Gerrit

op de app klikken en de aanwijzingen volgen alles gaat automatisch zoekt de printer en dan kunt u op de driepuntjes in de rechterbovenhoek aangeven of u wilt afdrukken.
zoals u al op de link ziet begint deze met sec en niet met samsung

Gerard

Ondanks de fijne hulp, helaas niet gelukt. Ik blijf steken bij Registratie.  Waarschijnlijk is mijn Samsung Xpress M2070W te oud om met Chromebook samen te werken. Dan maar voor printen gewoon mijn W10 computer gebruiken.  De printer wordt daar herkend.

Reinier

Deze printer kent alleen ondersteuning voor Windows, Linux, iOS ( Apple ) en Android, niet voor ChromeOS ( hoewel dit een vorm van Linux is ).

Gerard

Dank voor je reactie, Reinier. Weet ik tenminste waar ik aan toe ben!

Reinier

Graag gedaan en succes ermee verder.
In elk geval kun je de printer op deze manier blijven gebruiken hoewel misschien iets omslachtig.
Overigens is 8 jaar een respectabele leeftijd voor een printer, er zijn er genoeg die dat niet halen.
Heb zelf vorig jaar, na 10 jaar gebruik, afscheid moeten nemen van mijn Brother laserprinter, kun je ook niks van zeggen.. :icon_good:


Gerrit

printers en vooral lasers gaan jaren mee de lexmark is al 35 jaar oud en ja hij werkt maar met pdf tekeningen gaat het mis te weinig geheugen
de hp 2100 heeft jaren dienst gedaan en die heeft dagelijks honderde vellen uitgeprint 4studerende in huis pa moe en de kinderen :smokin: :smokin: :smokin:
nu hooguit 4 velletjes in de week :sleep:

SMF spam blocked by CleanTalk