Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Linux verwijderen

Gestart door Willem66, woensdag 06 november 2019, 10:13:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Willem66

Ik wil graag linux mint verwijderen van mijn pc en weer windows 10 schone installatie doen,maar weet niet hoe??

Gerrit

vraag: heeft u windows 10 al op de pc?

Reinier

Installatie Win 10 opstarten, "Aangeaste installatie" kiezen, in het scherm "Schijf-opties" alle partities van de HDD verwijderen, de lege schijf selecteren en op "Volgende" klikken.

Willem66

Ik heb schijf met windows 10 van de microsoft site,maar als ik de dvd erin doe gebeurt er niks.
Krijg melding van kon,medium niet vinden?

Reinier

Je moet direct na het aanzetten van de pc, op de F12 toets drukken, dan verschijnt er een "opstart-menu".
Daar kies je de dvdspeler als opstart-station.
Je kunt de installatie niet starten vanuit Linux, alleen zoals aangegeven.

Willem66

Ok,als ik dat doe dan gebeurt er helemaal niks,dan start linux mint gewoon op?

Reinier

Lees je persoonlijke bericht en volg de aanwijzingen op de gelinkte pagina om een usb-stick voor Win 10 te maken waarmee je kunt installeren.
Anders: schijf eruit, aan andere pc hangen, schijf formatteren en dan Windows installeren.

Willem66


Reinier

Als je het niet voor elkaar krijgt om dat boot-menu op je scherm te krijgen...
Je kunt ook:
de usbstick aansluiten, pc aanzetten en direct op de [ Delete] -knop of F2 drukken om de BIOS te openen.
In de BIOS zoek je naar "Boot" => "Boot-order" en verander daar de Grub bootloader of HDD in "usbstick.
Druk dan F10 Save & exit en de pc zal opnieuw opstarten en dan automatisch van de stick opstarten.

Als dat allemaal niet werkt, wat ik niet kan geloven, dan moet je de HDD uit de pc halen en als 2e schijf in een andere pc aansluiten en deze HDD formateren zodat je Linux kwijt bent.
Daarna moet je zonder problemen Windows kunnen installeren.

Willem66

Kan iemand mij vertellen hoe ik dit oplos,krijg ikk te zien bij installatie windows 10

SMF spam blocked by CleanTalk