Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Pc-Reboot tijdens spelen Metro Exodus

Gestart door LocoBE, dinsdag 31 maart 2020, 22:19:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

LocoBE

Hoi allemaal,

ik ben nieuw hier, dus zal het zo duidelijk proberen uit te leggen.
Tijdens het gamen reboot mijn systeem dus. Ik ben mijn hardware aan het monitoren en de temperaturen van GPU (62graden) en CPU (40-50 graden) zijn volledig binnen de normale waarden.
Ook heb ik OCCT5 gedraaid voor 10 minuten met GPU en CPU op 100 procent load zonder enige problemen.

Hier zijn mijn specs:

Moederbord: MSI Z390 Tomahawk
CPU: Intel i7 9700k (Watergekoeld)
16GB Corsair 3200 Ram
GPU: MSI Nvidia RTX 2080 Super Gaming X Trio

Iemand enig idee wat mijn volgende stappen kunnen zijn?

Thanks!

Thijs



LocoBE

Misschien erbij vergeten te vermelden:

Mijn PSU is een Cooler Master G750M

lucas

Download en installeer Speccy https://www.ccleaner.com/speccy en doe dan het volgende:

Web-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht.
Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.


LocoBE

Heel raar dat speccy mijn CPU beschrijft als een i7 7700k. Ik weet dat er een i7 9700k in zit...

Mijn eerste gedacht ging richting mijn PSU, maar ben ik totaal niet zeker.

Gerrit

staat er ook maar dan er boven.
mijn zorgen gaan uit naar uw hd van seagate..... download crystal diskinfo
dan gaat u kijken of er iets mis is.
daarna is mijn vraag heeft u uw schijfen de ssd bedoel ik dan ook voorzien van de laatste firmware?
eerst maar dit uitvoeren en de vragen beantwoorden voor we verder gaan kijken :icon_good:

LocoBE

Het programma meldt het volgende in de bijlage.

De firmware van mijn SSD's zijn up-to-date.

Is de HDD softwarematig herstelbaar?

Bedankt voor de vlugge respons!

gr.

Thijs

Gerrit

#7
nee vervangen , uw schijf bevat defecte sectoren dus de leesarm is niet optimaal en de badsectors zullen snel toenemen......en u bent uw data kwijt
nog een tip: neem een hdd die max 5600 toeren draait slijten veel minder en het is geen systeemschijf dus .....

LocoBE

Denk je dat dit de reden is van de reboots? Ik zou deze vervangen met een SSD van 1 tb als dit de oplossing is...

LocoBE

Ik ben nu de game aan het installeren op mijn 2e SSD. Eens kijken ofdat de game dan niet crashed...

Reinier

CiteerDenk je dat dit de reden is van de reboots? Ik zou deze vervangen met een SSD van 1 tb als dit de oplossing is...
99% zeker dat die rotte HDD de oorzaak is, door de defecte sectoren kan data niet snel genoeg of niet juist worden uitgelezen wat I/O fouten tot gevolg heeft en het systeem crasht.

Als je geld teveel hebt kun je die schijf inderdaad vervangen door een 1 Tb SSD maar aangezien het geen systeemschijf is gaat je dat zo wie zo geen prestatiewinst opleveren.
Zou je een max. presterend systeem willen, dan zou je ook voor een bekabelde internetaansluiting moeten kiezen i.p.v. die WiFi TP-link adapter, dan heb je ook minder "lag" met gamen.

Ik zou dus gewoon voor een reguliere HDD van 1 of 2 Tb kiezen die, zoals Gerrit reeds aangaf, max. tussen de 5400 - 5800 Rpm draait, dat is snel genoeg.
Voordeel daarvan is dat ze :
* minder snel slijten
* minder warm worden
* minder geluid produceren
* energie zuiniger zijn

LocoBE

Hoi!

Super bedankt voor de tips! Heb het spel geïnstalleerd op mijn ssd en deze werkt direct perfect. Geen reboots meer.
Ik denk toch te gaan naar een SSD.

Hiervoor heb ik wel wat budget over. De rest van mijn data zal gaan naar een externe schijf die ik hier nog liggen heb.

Vandaag zal ik metro nog wat testen en zien ofdat het probleem niet meer voorkomt. Als deze test ok is, bestel ik de SSD deze avond.

Groetjes en bedankt!

Thijs

LocoBE

Wat betreft de Wifi:

De afstand is te groot en gaten boren in de muren is geen optie. Dus ik zal nog even bij wifi blijven :-(

Reinier

Je kunt ook gebruik maken van zgn. Powerline Adapters, die werken via het lichtnet....
Alleen is daarmee het verschil t.o.v. een directe verbinding met je router via een kabel wel minder groot...

In elk geval succes met je beslissing, veel game plezier weer de komende tijd  :icon_good:

Gerrit

de prijzen van ssd zijn door het dak gegaan zou in uw plaats tijdelijk een hd nemen van 2 gig kosten zijn dan veel minder dan de prijsverhoging van de ssd
en als de prijzen dalen koopt u uw ssd want die zijn 50% gestegen :icon_mad:
bv mijn ssd koste 66euro nu kost hij meer dan 100 euro......512gb

SMF spam blocked by CleanTalk