Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Window 10 blijkt illegaal

Gestart door rob217, zaterdag 06 juli 2019, 10:38:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

rob217

Beste mensen,
Enige tijd geleden heeft mijn harde schijf het begeven. Op advies een SSD schijf gekocht in plaats van de traditonele schijf. Toevallig kwam ik op mijn werk aan de praat met een klant die voor mij de hele pc opnieuw wilde installeren, prima prettig geregeld aangezien ik er zelf weinig tijd voor had.
De eerste maanden werkte alles perfect, totdat ik het vreemd vond dat Windows (Win10 home 64-bit) nooit ging updaten, iets wat mijn (legale) Windows 8 wel deed. Na wat speurwerk bleek alles op een een of andere manier geblokkeerd te zijn.
Contact met hem gezocht, och foutje gemaakt bij de installatie was het antwoord, ik zal het oplossen.
Een paar weken ging het goed totdat Windows inderdaad zelf ging updaten, toen begonnen de problemen. Ik kreeg meldingen dat Windows bepaalde update niet kon installeren. En dat ging van kwaad tot erger.
Weer contact gezocht, maar geen reactie. Toevallig wist ik waar hij werkte dus een belletje gepleegd naar het bedrijf en gevraagd of hij aanwezig was.
Tot mijn verbazing kreeg ik het antwoord dat hij ontslagen was en de vraag of hij mijn computer onder handen had gehad. In een openhartig gesprek bleek dat hij op tientallen pc's Windows had geinstalleerd tijdens werktijd met de licentie van de zaak. Dus dat werd gezien als diefstal en werd het een "op staande voetje" voor hem.
Vandaar dat ik een melding kreeg dat de pc geen contact kon maken met de organisatie.
Altijd heb ik legale Windows producten gehad, maar deze keer ging het gruwelijk fout.

Er bestaat natuurlijk geen manier om dit te omzeilen?
Dus wordt het toch een legale Win10 kopen en alles opnieuw?
Kan ik mijn programma's op mijn bureaublad behouden met een nieuwe installatie of ben ik alles kwijt?

Hans

Koop voor 15 euro een licentie en registreer je huidige windows met de key die je gekocht hebt.
https://www.gamekeydiscounter.nl/windows-10/windows-10-home-oem.html

Reinier

#2
Het zal waarschijnlijk gaan om Win 10 Pro, aangezien hij de bedrijfslicentie heeft gebruikt voor activatie.....een bedrijf gebruikt geen Home-versies.
Pro licentie kost € 12,95 : https://www.gamekeydiscounter.nl/windows-10/windows-10-professional-oem.html

Hoe je de nieuwe code gebruikt om te activeren: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12440/windows-10-activate

rob217

Citaat van: Reinier op zaterdag 06 juli 2019, 12:01:41
Het zal waarschijnlijk gaan om Win 10 Pro, aangezien hij de bedrijfslicentie heeft gebruikt voor activatie.....een bedrijf gebruikt geen Home-versies.
Pro licentie kost € 12,95 : https://www.gamekeydiscounter.nl/windows-10/windows-10-professional-oem.html

Hoe je de nieuwe code gebruikt om te activeren: https://support.microsoft.com/nl-nl/help/12440/windows-10-activate
Ik dacht in eerste instantie ook dat het om een Pro versie ging, maar via Jelly Bean Keyfinder kom ik vreemd genoeg toch uit op een Home-edition.
Windows 10 Home
Product Part No.: [TH]X19-9
Installed from 'Volume' media.
Product ID: 00326-30000-00001-AA184  match to CD Key data
CD Key: xxxxx-xxxxx-xxxxx-xxxxx-H8Q99
Computer Name: DESKTOP-30NARJP
Registered Owner: xxxxxxx@live.com
Registered Organization:

Hans

Kijk in elk geval eerst goed welke windows er nu op je pc staat.
Koop de juiste Windows en via email krijg je dan een legale licentie.

   1. Selecteer de Startknop  en selecteer vervolgens Instellingen  > Bijwerken en beveiliging  > Activering .
   2. Selecteer Productcode wijzigen.
   3.Typ de productcode in die u vindt op het CvE (Certificaat van Echtheid) en volg de instructies.



Als het goed is blijft alles behouden op je pc.

rob217

Citaat van: Hans op zaterdag 06 juli 2019, 12:19:49
Kijk in elk geval eerst goed welke windows er nu op je pc staat.
Koop de juiste Windows en via email krijg je dan een legale licentie.

   1. Selecteer de Startknop  en selecteer vervolgens Instellingen  > Bijwerken en beveiliging  > Activering .
   2. Selecteer Productcode wijzigen.
   3.Typ de productcode in die u vindt op het CvE (Certificaat van Echtheid) en volg de instructies.



Als het goed is blijft alles behouden op je pc.

Via de instellingen en info kom ik inderdaad uit op:
Windows 10 Home edition
Versie 1803
64-bits

Wordt steeds vreemder allemaal.

Hans

Als u wilt weten welke versie van Windows op uw apparaat wordt uitgevoerd, drukt u op de Windows-logotoets  + R, typt u winver in het tekstvak Openen box en selecteert u vervolgens OK.
Je krijgt dan zoiets als dit te zien

rob217

Citaat van: Hans op zaterdag 06 juli 2019, 12:26:16
Als u wilt weten welke versie van Windows op uw apparaat wordt uitgevoerd, drukt u op de Windows-logotoets  + R, typt u winver in het tekstvak Openen box en selecteert u vervolgens OK.
Je krijgt dan zoiets als dit te zien

Juist, gedaan en inderdaad zelfde scherm met ook vermelding:
Versie 1803
Besturingssysteem Windows 10 HOME

Onderaan als gebruiker keurig mijn @live.com adres, maar geen naam van een organisatie of bedrijf.

Vraagteken wordt steeds groter bij mij.
Als ik de CD key die Jelly Bean invoer voor registratie krijg ik de melding dat ik geen verbinding kan maken met de organisatie, maar het is wel een Win10 Home edition die gewoon op een prive mail adres / gebruiker staat. Dus wat hij nou precies aan het doen is geweest is mij dus een vraagteken.

rob217

Citaat van: Hans op zaterdag 06 juli 2019, 11:53:14
Koop voor 15 euro een licentie en registreer je huidige windows met de key die je gekocht hebt.
https://www.gamekeydiscounter.nl/windows-10/windows-10-home-oem.html

Originele licentie kost €145,- en via deze site maar €14,95
Bedrijf blijkt gevestigd op Curacao, weer zo'n illegale licentie?

Reinier

Ik heb online 2 licenties gekocht, 1x Win 7 Pro en 1x Win 10 Pro, geen enkel probleem, draait al sinds jan. 2017...

rob217

Citaat van: Reinier op zaterdag 06 juli 2019, 16:05:08
Ik heb online 2 licenties gekocht, 1x Win 7 Pro en 1x Win 10 Pro, geen enkel probleem, draait al sinds jan. 2017...

Ach, wordt dat geld is het t proberen waard. Hou jullie op de hoogte.

Hans

#11
Orginele laten ze je 145 euro voor betalen als je bedenkt dat bedrijven die pc's verkopen de licenties in kopen voor zo'n 7 euro vraag je dan af waar je opgelicht wordt.
Deze is zo legaal als het maar kan maar als je liever een cd er bij hebt kan je die voor 145 euro aan schaffen.
Ik heb er zelf een licentie gekocht 2 jaar geleden en er is niets mis mee, binnen 15 minuten heb je na betaling je licentie in je mailbox.
Deze is iets duurder en zit gewoon in Uithoorn Nederland
https://softwarelicense4u.com/nl/windows

De werkwijze van SoftwareLicense4U

U vraagt zich misschien of hoe het dan komt dat SoftwareLicense4U Windows zoveel goedkoper aanbiedt. Als het niet illegaal is, waarom is dit besturingssysteem bij ons dan zo goedkoop?

Dit komt met name door onze unieke werkwijze. Wat wij namelijk doen is ongebruikte licenties opkopen, en deze weer doorverkopen. Vaak gaat het hier om een zogenoemde OEM licentie, die wordt verleend bij nieuwe hardware. Wordt deze licentie, om wat voor reden dan ook, niet gebruikt? Dan kan deze worden opgekocht en doorverkocht. Deze methode van werken is volgens de Nederlandse en Belgische wet volkomen legaal.

Een andere reden voor onze lage prijzen is dat wij geen duur magazijn hoeven aan te houden. Wij hoeven geen grote dozen of stapels losse DVD's te bewaren. De dienstverlening van SoftwareLicense4U vindt namelijk digitaal plaats. U downloadt zelf de software en ontvangt de licentie per e-mail. Dit laatste gebeurt in de vorm van een unieke, nog nooit gebruikte licentiecode. In sommige gevallen sturen wij een licentiesticker op met de code. Maar in de meeste gevallen ontvangt u deze per e-mail. U hoeft daardoor niet op de post te wachten en kunt direct na het kopen van Windows aan de slag.
Lage prijzen voor Windows

Wij betalen voor de genoemde ongebruikte licenties ook niet de hoofdprijs. Daarom rekenen wij deze ook niet aan u. Voor veel minder geld dan in de winkel kunt u bij ons Windows aanschaffen. Onze prijzen zijn ook veel lager dan u elders online vindt. Een goedkope, en toch volledig legale versie ligt dus binnen handbereik.

rob217

Citaat van: Hans op zaterdag 06 juli 2019, 12:19:49
Kijk in elk geval eerst goed welke windows er nu op je pc staat.
Koop de juiste Windows en via email krijg je dan een legale licentie.

   1. Selecteer de Startknop  en selecteer vervolgens Instellingen  > Bijwerken en beveiliging  > Activering .
   2. Selecteer Productcode wijzigen.
   3.Typ de productcode in die u vindt op het CvE (Certificaat van Echtheid) en volg de instructies.



Als het goed is blijft alles behouden op je pc.

Productcode dus gekocht, keurig ontvangen
MAAR......
Het werkt dus niet !!!!
Kijken of het via het hulp programma van Microsoft zelf wel gaat werken

rob217

Helaas geen succes, werkt dus totaal niet

rob217

Inmiddels contact gezocht met GameKeyDiscounter

SMF spam blocked by CleanTalk