Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Outlook email mappen en opgeslagen emails gevoelige informatie

Gestart door Oigirl1488, zondag 02 december 2018, 10:03:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Oigirl1488

Hallo,
In de Outlook email inbox van mijn vriend is veel onderverdeeld in zelfgemaakte (sub)mappen. Nu staat er dus 1 aangemaakte map met eigen naam, met daarin emails van een sexdating website. Het gaat om een aanmeldings email met daarin in verificatie link die de mogelijkheid gaf om verder te gaan met het invullen van de profiel gegeven Ens. Van die gegevens is ook een email ontvangen, en een bevestiging dat het account op actief is gezet dmv een email met daarin een link naar een privé bericht in de inbox van die website.  Nu beweert hij dat hij die map überhaupt nooit zelf heeft aangemaakt, en dat hij zich nooit heeft aangemeld bij die website. Hij wil dus dat ik geloof dat dit SPAM is terwijl het netjes gesorteerd staat in een aangemaakte submap in zijn Outlook Postvak in. Kan iemand mij vertellen of er ook maar 1 van bovengenoemde dingen geloofwaardig of überhaupt mogelijk is?? HELP

John

Nee dus, bij mijn weten kan dit niet, een zelfgemaakte map met wat voor naam ook doe je handmatig zelf, de overige standaardmappen doet outlook zelf :yess:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Oigirl1488

En die emails kunnen niet onder SPAM zijn gevallen? Of kan die reeks emails alleen bestaan wanneer de ontvanger de instructies hierin opvolgt, zoals op de verificatie link klikken en vervolgens profiel gegevens aanmaken? Waarna dan de email volgt met de bevestiging van de account gegevens. Ik wil gewoon zeker weten dat ik elk excuus of smoesje een kans heb gegeven, wil namelijk niet voor lul staan wanneer ik met mijn 'onderzoek-gegevens' hierover deze topic thuis weer ter sprake breng.

lucas

U vraagt nu hoe een datingsite werkt  :abra_cadabra:
Het enige wat we kunnen zeggen is dat outlook standaard een aantal mappen aan maakt en geen sub mappen met een eigen naam.

De mails die u omschrijft zouden in een spambox kunnen vallen maar zijn dus handmatig in een submap geplaatst. Het is wel mogelijk mails van een specifiek e-mail adres of header automatisch in een submap te laten komen. Ook dit moet een gebruiker zelf aanmaken. Dit doet outlook niet standaard.

Als u bij een bevestigingsmail kunt komen dan kunt u denk ik ook inloggen om bij die inbox te komen.

Of u vriend zich heeft aangemeld weten we natuurlijk niet. We weten immers niet wie er nog meer over uw e-mail adres beschikken of toegang hebben tot uw e-mail account. Echter een submap met datingsite e-mails kunnen niet uit het niets op uw computer komen. De mails kunnen wel in uw spambox belanden of in uw inbox.

Er is in iedergeval iemand geweest die datingsite e-mails heeft verzameld in een map met zijn naam.

Of hij zich zelf heeft aangemeld is niet te bewijzen. Je kunt hooguit met een ip-adres bewijzen of het aanmelden vanuit uw computer heeft plaatsgevonden. Een beheerder van een datingsite zal die nooit vrij geven. Daarnaast er zijn zoveel apparaten die beschikken over internet dat aanmelden bijna overal mee kan. Probeer dat maar eens te traceren.

Wel raar dat iemand met uw e-mail adres zich aanmeld vind u ook niet? Hij had ook een gmail account kunnen nemen. Dan had u het nooit gezien, niet dat ik geheimen heb, maar zou het niet fijn vinden als mijn echtgenoot stiekem in mijn e-mails zit te kijken. En dat is wederzijds.

Een goed gesprek en de grenzen aangeven lijkt me beter. Ongeacht of die zich wel of niet aangemeld heeft. Met of zonder bewijs het verhaal wordt er immers niet anders van. Zou de Sherlock Holms acties stoppen   :icon_wink:

Gerrit


Oigirl1488

Leek me niet nodig, aangezien deze laptop net pas een schone/nieuwe installatie van de besturing heeft ondergaan.ik wil alleen weten of het überhaupt mogelijk is dat deze submap spontaan is ontstaan, waarin vervolgens ook even spontaan op een verificatie link in de eerste email wordt geklikt, en nog toevalliger vervolgens account gegevens per email binnenkomen die alles behalve willekeurige ingevulde gegevens bevat. Kan deze hele reeks van gebeurtenissen totaal buiten mijn vriend zijn weten en bewustzijn zijn gebeurd?

Reinier


Oigirl1488

Dus zelfs geen mogelijkheid dat die emails komen door verkochte gegevens op het internet? Dat met deze gegevens zomaar profielen worden aangemaakt door websites, zonder dat die persoon in kwestie daarom gevraagd heeft? Ik weet dat het belachelijk klinkt, maar wil me op elke mogelijke smoes/excuus hebben voorbereid, want ik ga ze waarschijnlijk allemaal horen.

lucas


Gerrit

Citaat van: Oigirl1488 op maandag 03 december 2018, 19:11:02
Leek me niet nodig, aangezien deze laptop net pas een schone/nieuwe installatie van de besturing heeft ondergaan.ik wil alleen weten of het überhaupt mogelijk is dat deze submap spontaan is ontstaan, waarin vervolgens ook even spontaan op een verificatie link in de eerste email wordt geklikt, en nog toevalliger vervolgens account gegevens per email binnenkomen die alles behalve willekeurige ingevulde gegevens bevat. Kan deze hele reeks van gebeurtenissen totaal buiten mijn vriend zijn weten en bewustzijn zijn gebeurd?

ja dat herken ik mag ik weten hoe u dit heeft gedaan?
en waarom u een schone instal heeft gedaan?

SMF spam blocked by CleanTalk