Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

bluetooth zenden via stick [opgelost]

Gestart door Wolfke, donderdag 16 augustus 2018, 16:53:48

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wolfke

Hallo,
een vraagje.
Ik heb een Bluetooth usb-stick voor mijn laptop, waarmee ik een bluetooth klavier (ik ben slechtziend) kan verbinden met die laptop. Dat werkt prima.

Nu vraag ik me af of dat stickje ook kan zenden?
Kan ik hiermee muziek streamen vanaf mijn PC/laptop naar bv. een Logitech Bluetooth Audio Adapter die ik verbind met mijn (oude) stereoketen?
Zou ik zo muziek van Spotify kunnen streamen naar die stereoketen?
Heb ik daarvoor extra software op PC nodig?

Ik kan dit momenteel niet testen, vandaar de vraag.


Reinier

Lijkt mij wel, BT sickjes zenden én ontvangen...
Ik gebruik het om Spotify te streamen naar m'n Dual IR 3A vanaf de pc of mobiele foon..

Wolfke

Bedankt, ziet er goed uit dan.
Moet ik iets speciaals doen, buiten verbinding maken tussen beide BT-apparaten opdat Spotify zou streamen naar mijn stereo?
Ik vermoed dat ik toch "ergens" tegen dat BT-stickje  moet zeggen wat hij moet zenden?

Reinier

Als beide apparaten gekoppeld zijn zou Spotify alle bruikbare apparaten zelf moeten vinden....
Kijk onder instellingen van Spotify, bij mij gaat dat automatisch omdat de Dual IR 3A een Spotify-app draait en dus automatisch koppelt.
Wellicht zul je iets moeten instellen als "uitvoer-toepassing / apparaat", dat weet ik zo niet.
Het zijn de toepassingen die een signaal sturen ( communicatie ) naar de BT-stick, dat doen de sticks niet uit zichzelf maar de software erachter.

Wolfke

oke, met smartfoon/tablet werkt zoiets direct na koppeling.
Ik ben curieus voor PC/laptop. Ik laat iet sweten van het resultaat.
Normaal zou video dan ook moeten gaan als ik die BTadapter aan TV aansluit,of niet?

Reinier

#5
Daar zou ik niet zo zeker van zijn, de meeste tv's ondersteunen voor zover ik weet geen Bluetooth...
Maar smart-tv's zijn niet mijn ding, ik gebruik nog steeds een domme Full HD Samsung met een AVR die wordt aangestuurd met een mediaspeler settop-box.

Ik heb geen belang bij een smart-tv...ik doe niks met Smoelboek, Twitter, Youtube, Instagram en dat soort narigheid dus...en weet dus verder ook niets over de (on)mogelijkheden van zo'n toestel.
Alles loopt bij mij via die AVR ( Onkyo ) die ik als HDMI-switch gebruik met BR-speler, mediaspeler en Dual IR 3A ( internet radio, Spotify, DAB radio etc ).

Wolfke

#6
ik heb BT-stickje in PC en BT-audio ontvanger in Stereo-apparaat.
Dan heb ik wat zitten zoeken om in de toepassingen zelf (WMP en Spotify) het geluid op de stereo te krijgen, maar het is heel eenvoudig.

Via Audioapparaten (rechtsklikken op LS rechtsonder op desktop) stel ik BT als Standaard apparaat in (ipv Luidsprekers)  en dan gaat alle geluid via BT naar Stereo.  :eusa_dance:

@Reinier: ben je echt tevreden over die DUAL IR 3A? misschien moet ik je via PB eens wat ervaringen vragen?



Reinier

#7
Ja, ik ben er zeer content mee omdat het eigenlijk alles "toevoegt" aan mijn domme AVR zodat ik o.a. Spotify kan streamen vanaf de pc of smartphone, ik heb DAB radio, internetradio etc.
Voor mij volstaat dat en de WiFi-verbinding die de Dual heeft met het netwerk is snel genoeg.
Als ik 1 nadeel zou moeten noemen is dat het vrij kleine display...je moet er wel vrij dicht op zitten wil je het menu etc. kunnen lezen....
Wellicht is dat voor jou met je mindere zicht niet echt geweldig..... :icon_rolleyes:

Wolfke

ik lees hier dat het DAB is en niet DAB+, dus... in feite verouderd.
Bedankt voor de info.

Reinier

inderdaad, niet "state of the art" maar voor mij voldoende, daarbij kost het ding ook niet de hele wereld t.o.v. het alternatief: een nieuwe AVR.. :icon_biggrin1:

SMF spam blocked by CleanTalk