Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Acer chroombook

Gestart door Wgalien, donderdag 01 augustus 2019, 21:02:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Wgalien

Goedenavond allemaal

Even een vraag van mij over een Acer Chromebook...ik lees dat veel chromebooks 64 Gb SSD schijven hebben , kan je daar een groetere capaciteit inzetten of laten zetten en zoja wat zijn ongeveer de prijzen daarvan?

Groet Wim

Reinier

In de meeste gevallen is dat niet mogelijk omdat het gaat om zgn. eMMC flash geheugenchips die op het moederbord zijn gesoldeerd.
Je zult echt in de handleiding of reparatie-handleiding moeten kijken of deze mogelijkheid uitdrukkelijk vermeld wordt.
In veel gevallen is dit niet het geval maar dat komt mede door de prijs van zo'n Chromebook.
Omdat zo'n ding erop gebouwd is dat je het meeste opslaat in de Cloud en andere online opslag-opties is de schijfruimte / opslagcapaciteit beperkt.

Ben geen fan van zo'n ding, als je geen internetverbinding hebt ben je zeer beperkt in wat je ermee kunt.

Wgalien

Oke dank je wel Reinier dan weet ik voldoende, kan ik dat doorgeven aan de betreffende persoon.

Reinier

Nog een opmerking tot slot:
Laat je niet misleiden door de behuizing.
Sommige van deze apparaten hebben een vrijwel identieke behuizing als een reguliere laptop, d.w.z. dat er aan de onderzijde soms ook zo'n verwijderbaar dekseltje te zien is waar "normaal" de HDD onder zit.
Dit betekent echter niet dat er zonder meer een HDD / SSD ingezet kan worden.
Er moet een voedings en SATA aansluiting aanwezig zijn om dat mogelijk te maken.
Het is afhankelijk van de fabrikant en type uitvoering of dit aanwezig is.
Sommige moderne laptops hebben de optie om 2 HDD's / SSD's te plaatsen waarbij je voor de 2e schijf nog een extra kabeltje moet bij kopen omdat dit niet in de laptop aanwezig is.
Ik bedoel maar..

De persoon die dit wil weten moet zich bovenal goed informeren of zich laten voorlichten en de mogelijkheid tot uitbreiding van de opslagruimte desnoods op de koop-overeenkomst laten vastleggen.
Daarmee kan hij, in geval het niet mogelijk is ( of een heel gedoe blijkt ) altijd een beroep doen op onjuiste informatie en de koop laten ontbinden. :icon_good:

Wgalien


SMF spam blocked by CleanTalk