Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

windows update 1903 en 1809

Gestart door stekun, maandag 12 augustus 2019, 20:03:29

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

stekun

Hoi,

Ik kreeg een melding in mijn windows updates dat de laatste update ,1903, eraan komt en aangeboden wordt aan compatibele apparaten. Maar dat mijn windows er nog niet gereed voor is.
En dat ik moet wachten tot de update op dezelfde pagina verschijnt.
Nou viel het mij op dat de voorlaatste update, 1809, bij mij ook (nog) niet geinstalleerd is.
Mijn laatste onderdelenupdate is versie 1803 van juni 2018.
Klopt dit wel? Moet ik gewoon wachten of juist niet?

Reinier

Je kunt Windows forceren om de 1809 update versneld te installeren door Windows Update handmatig te laten zoeken naar updates.
Als je dat meerdere keren doet zal de 1809 uiteindelijk vanzelf als "beschikbaar" verschijnen en kun je deze dus installeren.
Datzelfde geldt overigens ook voor de 1903, maar pas nadat je de 1809 erop hebt staan, anders niet.

Wil je direct van 1803 naar 1903 dan moet je een installatie-medium maken met 1903 daarop en daarvan de pc opstarten.
Als het goed is krijg je dan tijdens het booten de mogelijkheid te "upgraden" naar de nieuwste versie, daarmee sla je dus 1809 over... :icon_good:

stekun

ok vreemd. Ik zoek zelf altijd naar updates en ben deze onderdelenupdate 1809 niet tegen gekomen. Moet je dat updaten dan heel vaak doen?
ik heb in juni vorig jaar de 1803 geinstalleerd.
Kan het niet ergens anders aan liggen dat de update niet verschijnt?

Hans


stekun

heb ik gedaan , alleen dan tijdens de installatie stopt hij en zegt dat de configuratie niet voltooid kan worden en maakt alle wijzigingen ongedaan  :icon_confused:

Reinier

Je moet in sommige gevallen het updaten meer dan 5 keer opnieuw starten is mijn ervaring.
Soms werkt het gebruik van een VPN ook waarmee je een IP uit een ander land gebruikt om de Update-server te benaderen...
Deze grote updates worden gefaseerd uitgerolt dus dat kan per land / per regio verschillen wanneer die getoond wordt.

SMF spam blocked by CleanTalk