Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Computer doet geen koude start

Gestart door R_Larry, donderdag 08 maart 2018, 01:51:11

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Reinier

ASRock is gewoon goed, is een afsplitsing van Asus....
Het betreft hier echter wel een "refurbished" moederbord, anders gezegd, een moederbord wat defect geretourneerd en vervolgens gerepareerd is.

Persoonlijk moet ik daar niks van hebben, liever een iets minder uitgerust nieuw bord dan een "refurbished".
Maar uiteindelijk blijft het jouw beslissing...op deze website zijn alle interssante borden "refurbished"...

R_Larry

Ter aanvulling; ik heb de bios gereset op manier 3 van deze site (batterij verwijderen).

https://nl.m.wikihow.com/Je-BIOS-resetten?amp=1

Gevolg is dat wanneer ik de pc nu opstart, de fans gaan draaien en hij vervolgens meteen weer uitvalt, om daarna weer op te starten en uit te vallen.

Verder viel het mij op dat er geen jumper op de JBAT1 pinnetjes aanwezig waren.

Reinier

Pc opstarten en direct na het indrukken van de aan / uit schakelaar op de [Delete] , F2 of [Escape]-toets trommelen ( meermaals ).
Dat is bij vrijwel alle borden de manier om in de BIOS te komen.
Ga dan naar de laatste tab van het BIOS en kies daar voor "fail safe defaults" of "optimized defaults" en sla daarna de instellingen op via F10 ( Save & exit ).
Als de instelling nu "failsafe defaults" is, zet hem dan op "Optimzed defaults" , of andersom.
Kijk welke er voor jouw werkt... :icon_good:

R_Larry

Probleem is dat de monitor ook geen signaal krijgt. Heb het alsnog geprobeerd, maar de pc blijft uitvallen en automatisch opstarten..

Reinier

Heb je geprobeerd om het systeem compleet stroomloos te maken..?
D.w.z., 220V eruit, schakelaar op de voeding uit en dan een paar keer de aan / uit-schakelaar indrukken..
Minuutje of 5 later de 220V weer aansluiten, schakelaar voeding aan en nog eens proberen..?

R_Larry

Ja dit heb ik meermaals geprobeerd, ook tijdens het resetten de bios uiteraard. Zonder resultaat helaas.

Reinier

Haal de HDD los en kijk of je kunt opstarten van een bootable cd zoals bij een Ubuntu-live-cd..
Dat laad volledig in het geheugen, wellicht kun je dan bepaalde zaken uitsluiten, kan maar zo zijn dat je dan wel beeld hebt want een zwart scherm bij opstarten is een veel voorkomend probleem bij Win 10..

R_Larry

Heb de PC proberen te booten met een ubuntu live usb, maar hij blijft hetzelfde gedrag vertonen: fans gaan even draaien waarop hij weer uitvalt, weer aanslaat etc. Ook krijgt de monitor geen signaal.
Morgen vervang ik de cmos batterij, maar verwacht dat dit weinig uit zal halen..

R_Larry

Overigens heb ik geen windows 10, maar 7

Reinier

Je kunt eventueel nog proberen de BIOS te flashen vanaf een usbstick maar ik krijg het vervelende gevoel dat ook dat niet gaat werken en dat je inderdaad te maken hebt met een defect moederbord.
Zou daarom bij het zoeken naar een vervangend moederbord het merk "MSI" even buiten beschouwing laten maar dat is persoonlijk.
Zal zelf nooit en te nimmer een MSI moederbord aanschaffen tenzij het het laatste bord op de wereld zou zijn....

R_Larry

Hoe zou ik dit moeten aanpakken aangezien de pc meteen uitvalt en ik ook geen signaal naar de monitor krijg?

Reinier

#26
Zou om te beginnen de oude voeding eens terugplaatsen....
Daarnaast kijken of je van iemand een 2 of 4 Gb geheugenmodule kunt lenen om te testen....

Vanmorgen nog even in de kast gekeken, ik heb hier nog 2 gebruikte moederborden liggen maar niet met de socket 1155 die jij nodig hebt, dus helaas.

SMF spam blocked by CleanTalk