Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Instellingen resetten regelmatig vanzelf

Gestart door Silverwing, woensdag 01 mei 2019, 13:07:20

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Silverwing

Na elke update voor Windows 10 moet ik de instellingen van de screensaver opnieuw instellen( geen geluid wisselen van beelden),maar ook tussendoor gebeurt het dat alles lijkt gereset te zijn.Ook bepaalde map instellingen (weergave) moet ik dan opnieuw instellen.
Op internet moet ik me bij diverse sites waar ik automatisch ingelogd blijf weer terug inloggen.
Ik onderneem zelf helemaal niets het gebeurt gewoon vanzelf.
Is er een mogelijkheid om dit te vermijden en hoe gebeurt dit telkens weer?

Reinier

Dit zou hooguit kunnen optreden bij een "upgrade" van Windows dus als je van versie 1803 naar versie 1809 gaat.
De verklaring daarvoor is vrij eenvoudig: bij zo'n "upgrade" wordt er een compleet nieuwe Windows-versie geïnstalleerd ( met behoud van bestanden ).
Vandaar ook dat je na zo'n "upgrade" een map Windows.old op je C-schijf vindt waar de oude versie in staat.

Bij het installeren van een "normale beveiligingsupdate" heb ik dit nog nooit meegemaakt  :icon_rolleyes:

Silverwing

Tja en toch gebeurt het,er zit ook geen regelmaat in.Soms (zoals nu)duurt het een tijd, maar net zo goed gebeurt het met tussentijd van een week.Met elke update van Windows dus ook.Er moet iets zijn dat dit veroorzaakt,maar als ik de enige ben dan zal het moeilijk worden een oplossing vinden vrees ik.

Gerrit

en uw datum en klok in de bios staan ook op tijd?
lijkt erg op dit probleem :redface:

Silverwing

Citaat van: Gerrit op woensdag 01 mei 2019, 18:13:05
en uw datum en klok in de bios staan ook op tijd?
lijkt erg op dit probleem :redface:
Daar zijn dus geen problemen mee! :icon_confused:

Gerrit

uitleg:
als de batterij leeg is vergeet deze de instellingen.
als hij weer op netstroom zit en u kijkt in windows staat deze vaak weer goed ,is de pc afgesloten ook van het netstroom na een dag of 2 dan is nl de condensator ook leeg gaat de bios alles vergeten.
dus start win-dos op bv in 2010  en weg zijn uw instellingen
vandaar mijn vraag

Silverwing

Ik zal de batterij vervangen,voor wat die kost kan ik het maar proberen,baad het niet dan schaad het niet.Als er tussen dan en patch Thursday niets meer gebeurt zal de vraag zijn wat er dan bij de volgende update gebeurt,want dan doet het fenomeen zich elke keer voor.
Word vervolgd..

Reinier

Action: 8x 3V Lithium knoopcel ( CR 2032 ) voor € 0,99  :icon_good:

Silverwing

Citaat van: Reinier op donderdag 02 mei 2019, 06:04:48
Action: 8x 3V Lithium knoopcel ( CR 2032 ) voor € 0,99  :icon_good:
Die ken ik en zou ik nu net niet in m'n pc steken,een duracell exemplaar kost 3,5 euro en daar weet ik van dat het goede zijn.
Off topic;
Die van de action gaan in mijn draadloze km teller op de fiets één maand mee als het niet te koud is,anders een week.Die van duracell ongeacht de temperatuur +/- 1 jaar... :icon_wink:

Reinier

Ik gebruik ze overal voor:  de sleutel van m'n auto ( 2 stuks ), moederborden ( nooit problemen mee gehad ), afstansbediening an m'n led-verlichting enz.

Maar even terug naar het probleem:  welk merk & type moederbord zit er in deze pc en hoe oud is deze..?

Gerrit

#10
het verschil is minimaal met die verstanden dat men bij ramsh winkels vaak verkopen die eigenlijk de houdbaarheid aan het verlopen is.
dat is echt een groot verschil ,let je dus op de houdbaarheid dan is het verschil minimaal.
er zijn verschillende testen geweest betreffende knooppcellen en daarbij is het echt minimaal verschil maar als de batterij oud is dat is het zo gebeurd met de koopman.
let op knoopcellen verlopen heel snel!
heerlijke site bestaat al vanaf het begin van internet :icon_good:

Silverwing

Citaat van: Reinier op donderdag 02 mei 2019, 11:07:12
Ik gebruik ze overal voor:  de sleutel van m'n auto ( 2 stuks ), moederborden ( nooit problemen mee gehad ), afstansbediening an m'n led-verlichting enz.

Maar even terug naar het probleem:  welk merk & type moederbord zit er in deze pc en hoe oud is deze..?
Even alle specs op een rij en de pc is samengesteld en gebouwd op 25-2-17.
Motherboard ASUSTeK COMPUTER INC. MAXIMUS VIII RANGER (LGA1151)
CPU Intel Core i7 7700K @ 4.20GHz Kaby Lake 14nm Technology
RAM 16,0GB Dual-Channel corsair cmk166x4m2a2133c13@ 1069MHz (15-15-15-36)DDR4-2132 / PC4-17000 DDR4 SDRAM UDIMM
Graphics SyncMaster (1920x1080@60Hz)
   4095MB NVIDIA GeForce GTX 1050 Ti (Gigabyte)   

Reinier

Ok, bedankt voor deze info.
Lijkt mij sterk dat de CMOS-batterij hier het probleem is...
Ik heb hier mijn voormalige hoofd-pc uit 2009 nog draaien met de originele batterij op het moederbord ( ook een Asus-bord overigens ).
Echt wazig dit...kan mij zo niet 1,2,3 een scenario bedenken wat dit veroorzaakt...
BIOS zal het niet zijn, als je Windows draait vanaf een SSD zou de firmware van de SSD wel eens voor dit probleem kunnen zorgen....?  :icon_rolleyes:

Gerrit

rag nieuw dus ......als het klopt in de bios lijkt het mij stug dat de batterij nu al leeg is kan maar erg onvoorstelbaar.
normaal 4 jaar of meer moeten we dus dieper in de software kijken wacht even op respons van Renier zijn vraag :icon_good:

Silverwing

Ik heb de batterij er uit gehaald en uitgemeten.3,17V onbelast,dus die is echt wel ok.
Ik heb voor elke schijf de driver nagekeken en die blijkt voor alle dezelfde :icon_confused:: 10.0.17763.1 getekend door Microsoft
Er zitten 3 schijven in de pc
1)Samsung M2 960 evo waar Windows op staat
2)Samsung 950 evo waar alle documenten etc op staan
3)Western Digital WD Blue  WD10ezex-08wn4ao  back up schijf en werkschijf voor Photoshop.

SMF spam blocked by CleanTalk