Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Telefoon zonder meuk

Gestart door Benny, dinsdag 28 augustus 2018, 17:52:57

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Benny

Zijn er nog ergens telefoons te verkrijgen zonder alle overbodige meuk?.
Mag met een abbo maar ook zonder.
Geven met een warme hand, doneerde een nier.


Benny

Ben wat onduidelijk merk ik, bedoel een toestel zonder bloatware.
Heb nu een Windowsfoon en dat bevalt prima helaas worden deze niet ondersteund voor enkele app's die ik voor mn werk moet gebruiken. Ben dus verplicht om over te gaan naar een ander besturingssysteem
Geven met een warme hand, doneerde een nier.


lucas

Wat is bloatware  :icon_rolleyes: Wat voor apps en wat voor besturingssysteem IOS of Android?
U is nogal onduidelijk  :icon_confused:

Benny

Koop een foon van samsung en je hele scherm zit vol met snelkoppelingen van het een en ander.
Koop je een ander merk het zelfde verhaal.

Of het een appel,of een peer is maakt niet zoveel uit.
Zoek een foon met een kaal besturingssysteem waar ik zelf de baas ben wat ik wel en niet wil gebruiken.
Heb eerder ook wel toetellen gehad die nog prima werkten, maar door alle verplichte meuk constant problemen met het geheugen wat dan weer vol was.

Net als Oom Bill  drukt je ook alle zooi door je strot.
Daarom ook nog win 7 in gebruik.
Geven met een warme hand, doneerde een nier.

lucas

Tja snap het niet helemaal maar goed. Apps moet je zelf installeren via de store. Kijk ik naar IOS dan zitten er geloof ik iets van 4 aps bij. Die gebruik ik niet en zitten me niet in de weg. Zal met Android niet anders zijn. Geheugen problemen krijg je vooral door films, vele foto's en vele apps downloaden. Ook al verwijder je alle apps weer het geheugen innemen.

Snelkoppelingen ? Zoals?

Benny

Zie. https://www.telefoonabonnement.nl/keuzehulp/begrippen/wat-is-bloatware/

En dat zou ik er dus niet op willen hebben, ik maak liever zelf de keuze wat wel en wat niet.
Geven met een warme hand, doneerde een nier.

Reinier

Ik heb nog wel een prima werkende Nokia 5110 liggen, incl. lader...
Zit niks op, zelfs geen camera, dus alleen bellen en smsjes sturen..
Is dat wat...?

Overigens kun je, met een beetje moeite van jouw kant, het overgrote deel van de bloatware van een foon aftrappen zonder het ding te hoeven "rooten".
Hoe je dat doet lees je hier....
Dat geeft je iets meer ruimte in je keuze als je voor Android wilt gaan ( de goedkoopste optie )...

lucas

Denk niet dat die dat wil, hij heeft hem voor zijn werk nodig. Wat hij nodig heeft geen idee  :icon_confused: Hij wil een kale telefoon en zelf kunnen kiezen wat hij er op wil zetten. M.a.w. wel de mogelijkheid houden om er weer alles mee te kunnen. Ik zeg die bestaan niet. Althans geen smartphone's. Het enige wat kan is zoals je al geschetst hebt. Of hij moet weer terug naar rooksignalen :ohyeah:

Benny

Welke apps die ik wel wil moet gebruiken. Magister= leerlingen administratie, Hart hulp, is er bij jou in de buurt hulp nodig bij een hartstilstand kun je een bericht krijgen, EHBO BHV alarm op mm werk. Tool om te gebruiken bij examinering van een student.

Deze zaken werken niet meer op een Windowsfoon, wel op een appel en dat andere systeem.
Ik stap wel eens een winkel binnen om te kijken of hun die overbodige meuk er af willen slopen, en anders de tip van Reinier volgen.
En anders maar stoppen als EHBO BHV, hart stichting.
De andere zaken leg ik wel bij mijn werkgever neer.
Is zijn verplichting, maar iets regelen of vergoeden???? 
Geven met een warme hand, doneerde een nier.

Reinier

Hoe dat met verantwoordelijkheid dan wel kosten geregeld is weet ik niet, nooit iets mee van doen gehad.
Tijdens mijn werkzame leven hadden ik en mijn collega's allemaal privé een mobieltje op zak waar de werkgever dankbaar gebruik van maakte en wij ons blauw betaalden als we in het buitenland zaten.
De telefoon "van de zaak" was een "vast type" dat je niet uit de wagen kon halen of buiten de wagen kon gebruiken....dus de privé-foon ging na werktijd uit...bel maar naar het hotel  :ohyeah: :ohyeah:

lucas

Als het nodig is voor werk of BHV dient werkgever phone te betalen met simcard. Als het goed is daar beleid voor althans bij ons wel. Vaste telefoons hebben we niet meer het is allemaal mobiel of smart.

Natuurlijk zijn er werkgevers die het niet doen zeker in de bouw. Het is aan je zelf om de privé mobiel te gebruiken. Als de baas vind dat je hem nodig hebt tja dan schaft die maar 1 voor je aan en anders maar geen phone toch heel simpel.

Staat meestal vastgelegd in de werkostenregeling.

SMF spam blocked by CleanTalk