Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

downloadformaat

Gestart door iemand85, zondag 11 oktober 2020, 20:36:42

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

iemand85

hallo,
ik download graag van youtube, en dan moet ik kiezen uit mp3 of mp4, als ik alleen een albumhoes zie is er dus geen video en kan ik het beste mp3 kiezen en dan 256 kbps? de andere opties zijn: mp3 128 kbps,of dus mp4, bijv full hd,
een kleiner downloadformaat maakt me niet uit, geluidskwaliteit wel,
groeten

bij nader inzien blijk ik voor mp3 256kbd te moeten betalen aan youtube (voor het downloaden, niet voor de inhoud)

Gerrit

kan er geen touw aan vastknopen :icon_confused:
wat wilt u nu precies?

Reinier

Hoe hoger de bitrate, hoe beter de kwaliteit, dat geldt voor zowel audio als video.
Dus een bestand van 256 of 320 kbps is kwalitatief beter dan een 128 kbps bestand.

Vertel eens hoe je dan van Youtube download..?
Wat gebruik je daar voor..?
Zelf doe ik dat vrijwel nooit maar indien nodig doe ik dat met Firefox en de Video Download helper extensie.
Deze laat je downloaden en of converteren....werkt prima, zie afbeelding:



iemand85

ik deed best veel downloaden van youtube, idd ook met die extensie van firefox, maar dat ziet er nu heel anders uit, ik weet ook niet of dit  een nieuwe vormgeving van dezelfde extensie is of iets anders?

en het klopt dat als het een audio bestand is (geen video alleen een albumhoes) dat ik dan voor de beste geluidskwaliteit het beste mp3 kan kiezen?

Vreemd genoeg had ik geen mail gekregen over deze post, of die over het hoofd gezien,
Fijn dat jullie helpen, hoop het is zo duidelijk

Reinier

Geen idee welke extensie of plugin jij gebruikt maar het is in elk geval niet de Video Download helper...
Ik zie in jouw overloopmenu geen icoon van genoemde plugin...( een icoon met een gele, blauwe en rode bal ).
Ik heb het dus over deze extensie: https://addons.mozilla.org/nl/firefox/addon/video-downloadhelper/?utm_source=addons.mozilla.org&utm_medium=referral&utm_content=search

Voor audio kies je het beste MP3 met een zo hoog mogelijke bitrate, dat werkt nl. op de meeste apparaten ( zoals pc's, AVR's, auto multimedia systemen etc. ) zonder dat er extra codecs nodig zijn.

iemand85

dat was de download helper die ik altijd had, dank je wel!

Reinier


SMF spam blocked by CleanTalk