Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Sharkoon USB - ESata probleem

Gestart door Bor de Wolf, dinsdag 02 januari 2018, 14:11:05

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Bor de Wolf

Hallo beste mensen.

Allereerst natuurlijk een gelukkig nieuwjaar toegewenst van mij.

Dan mijn probleempje.

Ik heb een Sharkoon met 2 van die sleuven, en de optie om deze USB of met ESata aan te sluiten.
Een oudje, maar werkt geweldig.

Ik heb normaal gesproken mijn Sharkoon aangesloten met een ESata kabel ( omdat deze stukken sneller werkt met verplaatsen van data )
Echter, zodra ik de Sharkoon uitzet, vervolgens een schijf wissel, Sharkoon weer aan zet, wordt de schijf niet herkent.
Als ik de Sharkoon uit zet, en ik reboot, dan weer aan zet ziet hij de schijf wel. ( Moet de Sharkoon uitzetten anders blijft hij tijdens de reboot hierop hangen )

Nu heb  ik vandaag eens de Sharkoon via USB aangesloten, met USB kan ik wel gewoon de schijven wisselen, en hoef ik niet te rebooten.

Alleen ik zou graag willen blijven werken via die ESata kabel omdat deze stukken sneller data overzet.

Zou mooi zijn als jullie voor mij een oplossing weten.
Alvast bedankt mensen,
Gr Bor.

Reinier

Volgens mij gaat dat niet lukken, dat heeft te maken met het moment waarop de eSATA-poort wordt geïnitialiseerd...
Ik heb ook zo'n Sharkoon ( dubbele HDD dock Usb 3 ) maar ik heb het ding nog nooit via eSATA gebruikt, heb er ook geen kabel voor trouwens... :icon_eek1:

Bor de Wolf

Hoi hoi Renier.

Ja daar zat ik ook al aan te denken, echter zeker weten deed ik het niet.
Lol ik heb wel zo een kabel voor je.

Nou ja dan is het natuurlijk, of 1 grote HDD te kopen, of zucht met de USB ( vanwege de kleine schijven te wisselen )

Verder zijn die dingen perfect voor het gebruik losse HDD's of een SSD.
En ja snik ik heb weer geen USB 3 in mijn pc, het is ook altijd wat.

Bedankt voor je antwoord.
Groeten Bor

Reinier

#3
Ik gebruik hem met losse HDD's om backups op weg te schrijven en in geval van reparatie-spul om backups van die HDD's te maken of om te klonen.
Dat werkt super, ben er zeer content mee en kan iedereen zo'n ding aanraden... :icon_good:

Bor de Wolf

Ja dat is ook een optie.

Ik heb mijn backups gewoon op de pc staan ( wel op een aparte schijf natuurlijk )

Ik gebruik mijn losse schijven voor films.

Ik heb zo een Med1000X3D, die had ik nog maar een half jaar, of ik kon het interne gedeelte voor de HDD niet meer gebruiken.
Aangezien ik geen pc aan wil hebben tijdens film kijken ( streamen via netwerk ), maar besloten om nog een Sharkoon aan te schaffen.

Voor paar euro's had ik gelukkig mijn MED1000X3D weer aan de praat.
Nu heb ik er 1 bij de pc staan, en 1 bij de MED1000X3D, dus hoef alleen de schijven te wisselen.

Geweldige dingen idd die Sharkoons.

Greetz


Reinier

Ik gebruik hier een Xtreamer SW3 als mediaspeler en die streamt alles van het netwerk waar ik 2 stuks 4-bay Synology Nassen heb draaien ( DS412+ [ 4x 3Tb ] en een DS918+ [ 4x 4Tb ] ) met totaal 18 Tb opslag in RAID 5.
De schijven die ik gebruik voor backups zijn een Hitachi van 250 Gb en een Samsung van 400 Gb.
Ouwe beestjes maar ze doen het nog prima, zeker nu ze maar 1x per week een kwartiertje gebruikt worden  :icon_good:

Bor de Wolf

Oww zie 2 stuks 4-bay Synology Nassen heb draaien ( DS412+ [ 4x 3Tb ] en een DS918+ [ 4x 4Tb ] ) met totaal 18 Tb opslag in RAID 5,
ik ben erg jaloers op je.

Zou voor mij ook nog eens een droom zijn, om zo een NAS te hebben, en daarop alle films te zetten.
Maar ja, het kost nogal wat, de aanschaf van zo een NAS is nog te doen, maar slik dan die schijven nog eens.

En ja dan moet ik er ook nog eens 4K mee kunnen streamen naar tv.

Maar ach wie weet win ik ooit de loterij nog eens.

Ik heb 4 schijven in mijn pc, op 1 daarvan staan mijn backups, alhoewel ik zelf denk dat het misschien beter is die op een losse HDD te zetten.
( Zijn ook oud, maar prima voor een Backup op te plaatsen )
Meestal ben ik weer te lui om een losse schijf te pakken, toch maar eens aan gaan leren denk ik.
Want als je ooit de mist in gaat, dan kun je jezelf wel voor je hoofd slaan.

Reinier

Ik overweeg de DS412+ weg te doen, ik heb de DS918+ pas 3 weken geleden aangeschaft ( als verjaardagskadootje  :ohyeah: ).
Over de verkoopprijs heb ik nog niet nagedacht maar de NAS zelf was nieuw € 569 en de 3 Tb HDD's € 130 /stuk...
Mijn gedachten gaan naar een prijs van rond de € 400incl. schijven, € 275 zonder schijven, werkend te zien maar wordt verkocht zonder software, die kun je eenvoudig zelf schoon installeren en instellen.
De DS412+ draait de nieuwste DSM6.1 software van Synology.
Als je interesse hebt, dan stuur maar een PM. :icon_good:

Bor de Wolf

Wauw dan heb je wel wat moois aangeschaft.

Ik heb je een PM gestuurd, voor mij zit het er helaas niet in.

Gr Bor

John

Speelt die DS412+ alle codecs af Reinier, ook blu ray's met menu en 265 bestanden (4K), en ook alle audiocodecs :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Ik heb geen 4K apparatuur dus.....mijn tv en AVR zijn nog van het "domme" type, dus geen netwerk-aansluiting.
Er zit geen mediaspeler in, het is geen "Play"-model...
Maar ik speel via m'n mediaspeler ( Xtreamer SW3 ) alles af wat ik hem voer..remuxed BR, mp3, flac etc....

John

Ahhhh jammer dan, successsss met de verkoop dan :yess: :icon_biggrin1: :icon_good: :icon_good: :icon_good: :smokin:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

Toen ik die 412+ kocht waren er volgens mij nog geen "Play"-modellen...

John

Dan toch maar ff door sparen voor een QNAP :yess: :icon_biggrin1: :icon_good: :smokin:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Reinier

ik heb liever de software  en community van Synology...maar ieder z'n keus.. :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk