Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

windows 10 download niet

Gestart door Viqtoire, zaterdag 28 december 2019, 17:15:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Viqtoire

WSUS is completed. Het heeft helaas niks opgelost.

Reinier

#16
Omdat je schreef dat je niet kon downladen ging ik er van uit dat je WSUS vanaf een andere pc moest draaien en dan de updates via een usb-stick moest doen.
De driver van je videokaart komt veelal als boosdoener uit de bus.
Je moet in Windows Updatte de driver-updates uitschakelen en uitsluitend drivers van Nvidia zelf downloaden en installeren, dus niet de drivers die ( door Microsoft aangepast en wel ) via Win Update binnen komen.
Hoe je die driver-updates uitschakelt lees je hier.

Dat is mooi balen dat WSUS niet geholpen heeft...
Ik blijf het een vreemd verhaal vinden.....ik draai hier ook Win 10 op zo'n AGILITY3 SSD op een Ci7 870 ( 1e gen Core i7 ) en die draait en update probleemloos.

Wat je dan nog kunt doen is een schone installatie, daarna alle updates draaien t/m de upgrade naar v 1909 en dan een schijfimage maken met Macrium Reflect of Minitool ( zijn beide gratis ).
Daarna ga je, 1 voor 1, je eigen programma's installeren en maak na elke installatie een nieuwe schijf-image.

Als de zaak dan weer naar de bliksem loopt kun je binnen 20 min. de laatste image terugzetten en heb je weer een volledig goed werkend systeem.
Voor het probleem-programma moet je dan een oplossing zien te vinden...maar dan werkt je Windows in elk geval wel goed. :icon_good:



Viqtoire

Als ik het goed begrijp schakelt deze methode alle automatic drivers uit. Is er een manier om alleen die van de videokaart uit te schakelen?

lucas

Citaat van: Reinier op vrijdag 03 januari 2020, 17:44:22
Omdat je schreef dat je niet kon downladen ging ik er van uit dat je WSUS vanaf een andere pc moest draaien en dan de updates via een usb-stick moest doen.
De driver van je videokaart komt veelal als boosdoener uit de bus.
Je moet in Windows Updatte de driver-updates uitschakelen en uitsluitend drivers van Nvidia zelf downloaden en installeren, dus niet de drivers die ( door Microsoft aangepast en wel ) via Win Update binnen komen.
Hoe je die driver-updates uitschakelt lees je hier.

Dit ook gedaan?

Viqtoire

Nee, want die schakelt dus alle automatische drivers uit wat mij onhandig lijkt.

lucas

Eerst een herstelpunt aanmaken en gaan met die banaan. Werkt het niet dan zet je het vorige herstelpunt terug :icon_good:

Viqtoire

Ja, ik ga hier in de loop van de tijd mee aan de slag. In ieder geval tot zover ontzettend bedankt mannen.

Viqtoire

Windows op de HDD zetten heeft het opgelost :icon_good:

Reinier

Oké, de oorzaak zat dus blijkbaar toch in die verouderde OCZ Aguility 3 SSD... :icon_rolleyes:
Zou niet mogen want mijn reserve-pc draait er wèl probleemloos Win 10 mee ( v1909 ) maar ik heb de firmware van de SSD in de tijd van Win7 wel 2x ge-update.

Mijn advies zou zijn om toch te investeren in een nieuwe SSD, vooral omdat het systeem daar veel sneller door wordt t.o.v. de HDD.
Een 250 Gb Crucial SSD kost bijv. maar € 55,= incl. verzendkosten... ( link ).
Alleszins de moeite waard naar mijn idee... :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk