Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

windows 10 download niet

Gestart door Viqtoire, zaterdag 28 december 2019, 17:15:18

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Viqtoire

Hallo,

mijn windows(64x) en microsoft store willen niet downloaden. Ik heb elke mogelijk handleiding geprobeerd die ik kon vinden waaronder herinstallatie. Het gekke is dat als er een schone windows op staat hij wel update maar zodra ik er andere programma's op zet hij er mee stopt. Enige programma die ik kon bedenken er invloed op te kunnen hebben was nordvpn maar deinstallatie haalt niks uit. Probleem blijft bestaan op wifi. Het probleem was er niet toen ik 6 maanden geleden nog windows 7 had.

Heeft iemand een idee?  :Kicon_o_O:

John

#1
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Viqtoire

Nee, geen foutmelding met deze troubleshouter.
Tijdens de update krijg ik ze wel soms. Telkens een andere.
Taskmanager geeft trouwens altijd 0% network aan tijdens updaten.

Reinier

Kijk eens of je met deze aanwijzingen iets kan..?
Loop alles 1 voor 1 na en controleer..
We horen graag het resultaat.
Mocht het allemaal niets uithalen dan gaan we verder kijken.
Succes  :Kicon_good:

Viqtoire

Heeft helaas niks uitgehaald.
Wel kreeg ik de foutmelding  0x80244018 in de store waar ik vervolgens dit stappenplan voor gevolgd heb: https://ugetfix.com/ask/how-to-fix-windows-store-error-0x80244018-on-windows-10/ .
Maar de store werkt nog steeds niet.

Reinier

Doe het volgende:

  *  Open Start.
  *  Type in het zoekveld Command Prompt, re-muisknop op het bovenste resultaat, klik op Als administrator uitvoeren.
  *  Type het commando :  DISM /Online /Cleanup-Image /CheckHealth  ( let op de spaties ! ) en druk op Enter

Daarna doe je het volgende:
  *  Open Start
  *  Type in het zoekveld Command Prompt, re-muisknop op het bovenste resultaat, klik op Als administrator uitvoeren.
  *  Tyoe het commando sfc /scannow ( let op de spatie ! ) en druk op enter

Vertel of er bij de laatste opdracht fouten zijn gevonden en of deze hersteld zijn of niet..?
Herstart daarna de pc en kijk of het probleem is opgelost ?

Viqtoire

De eerste vond geen corrupted files. De tweede wel en heeft ze hersteld. Bij herhaling vonden ze beide niks.
Het heeft het probleem helaas niet opgelost.

Reinier

Heb je Windows Update ook handmatig gestart en laten zoeken naar updates..?

Viqtoire

Je bedoelt ook via cmd? Ja dat heb ik gedaan.
Heb er ook een aantal handmatig gedownload van https://www.catalog.update.microsoft.com/Home.aspx.

Reinier

Ik bedoelde vanuit "Instellingen" =>  Bijwerken en beveiliging => Naar updates zoeken....
Dit net zo vaak herhalen todat alle updates zijn geïnstalleerd.
Je krijgt dan ook automatisch de upgrade naar v 1909 aangeboden, dan ben je helemaal up-to-date.

Viqtoire

Ja dat doe ik regelmatig gewoon om te kijken wat er nieuw is.
Daar gebeurt dus niks. Af en toe na uren gaat er een download naar 2% maar dan heeft het nog geen internet gebruikt volgens taskmanager.

Reinier

Download en installeer Speccy en doe dan het volgende:
Citeer
Web-link hardware-overzicht : na installatie Speccy starten, wacht tot het openingsscherm alle onderdelen laat zien ( kan even duren ).
* Klik daarna op "Bestand"=> "Publiceer" => OK => bevestig en dan verschijnt de link naar het systeem-overzicht.
Kopieer en plak deze link in je volgende bericht.

Viqtoire


Reinier

#13
Yep, dat is wat ik graag wilde zien, bedankt daarvoor  :icon_good:
Ik zie dat je als Windows schijf een redelijk oude 120 GB OCZ-AGILITY3 SSD gebruikt.
Heb je die ooit al eens gecontroleerd op firmware-versie..?
Indien niet dan raad ik je aan om dat toch te doen, mijn ervaring met deze SSD ( heb er zelf 2 ) is dat deze erg gevoelig is voor recente firmware als je deze gebruikt i.c.m. Windows.

De Microsoft Store Install Service wordt wèl uitgevoerd, tenminste op het moment dat je Speccy draaide.
Overigens zou ik, totdat je probleem is opgelost, de VPN even uitzetten. De vertraging die een VPN oplevert kan ook voor een deel medeoorzaak zijn.

Verder zie ik een hele rits mislukte updates in het overzicht die veel meer betreffen dan de Microsoft Store of "downloaden" in het algemeen.
Mijn advies is om een 8 of 16 Gb usb-stick erbij te nemen, daarna WSUS Offline Update te downloaden ( zip bestand ).
Pak het zip-bestand uit en de Update Generator te starten nadat je de stick hebt aangesloten.
Kies de juiste Windows-versie ( 64 bits ) en selecteer de zaken die nodig zijn.
Volg de aanwijzingen en heb geduld, het samenstellen van het update-pakket kan enige tijd duren.

Uitleg over hoe je WSUS Offline gebruikt hier.

Mocht ook dat, om wat voor reden dan ook, niet werken, dan rest er alleen een schone, nieuwe installatie.
Als dat nodig blijkt, installeer dan Windows opnieuw door een nieuwe bootstick te maken m.b.v. het hulpprogramma onder de blauwe knop op deze pagina.
Installeer nog geen andere software !
Na het doorlopen van de configuratie ga je eerst naar Instellingen => Bijwerken en beveiligng => en start je handmatig Windows update net zo vaak totdat er geen updates meer gevonden worden en je de upgrade naar v 1909 krijgt aangeboden.
Installeer die en herstart.
Installeer Speccy opnieuw en plaats nogmaals de weblink zoals hierboven ?



Viqtoire

Windows opnieuw installeren en dan eerst alles laten updaten voordat ik er iets anders er op zet heb ik een keer of 4 gedaan. Dat werkt allemaal prima tot dat ik andere dingen met de pc ga doen. Ik heb geprobeerd te achterhalen bij welk programma de updates er precies mee stoppen maar ik kan het niet achterhalen.

Nordvpn staat aan maar is niet connected.

Ik heb net gezocht naar de firmware van de ssd maar deze wordt volgens mij niet meer ondersteund. Er staat geen losse download en de ssd utility geeft aan dat ik geen ondersteunde ssd heb. Mischien maar is tijd om die te vervangen of later proberen windows op de hdd te zetten.

WSUS is nu aan het draaien maar ik snap niet waar de stick precies voor nodig is?

SMF spam blocked by CleanTalk