Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

firefox serieus probleem

Gestart door Wolfke, zaterdag 26 oktober 2019, 20:36:25

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

Wolfke

ik ben slechtziend en heb een serieus probleem na install van versie 70.0 van FF:
de kleur van de "niet bezochte koppelingen" kan ik niet meer aanpassen .
omdat ik in High contrast inverse werk, is die kleur donkerblauw, dus niet te lezen door mij.
een kleine ramp.

Hoe kan ik een vorige versie van FF installeren? en waar vind ik die?

Reinier


Wolfke

daar heb ik zitten zoeken maar vid geen echte download .
Ik heb elders wel iet gevonden maar durf niet goed te installeren, want er werd  precies andere "rommel?' geinstalleerd.
zie hier;
https://mozilla_firefox.nl.downloadastro.com/old_versions/

morgen nog eens proberen met de laatste versie (voor 70) van die site en eerst herstelpunt maken.

Gerrit

#3
ach maar ff een plaatje gemaakt

Gerrit

hopelijk lukt het u nu wel geluk maar weer :icon_good:

Wolfke

@Gerrit: Als het dat maar was!
Ik heb dat voordat ik hier postte misschien 20x geprobeerd met alle mogelijke kleuren.
FF stoppen/herstarten, Pc herstarten, en ja: ik heb ook telkens op OK gedrukt. :ohyeah:

Dat vakje verandert dan idd van kleur maar de koppelingen blijven donkerblauw.

Gerrit

#6
vakje van systeemkleuren soms aan staan?

Wolfke

DAt vakje wel of niet aankruisen maakt geen verschil, ALLEEN krijg ik bij openen van een tabblad een scherm-flits met de kleur ingesteld in "achtergrond" (als het vakje niet aangevinkt is)
Er is ook vermeld dat de kleuren "Altijd" moeten aangepast worden.
Ik merk nu dat ik wel alle kleuren kan aanpassen maar dat het geen resultaat meer geeft in realiteit. Kras.

Even specificeren hoe alles bij mij staat en tot vóór versie 70 prachtig werkte.

In Windows 7 bureaublad: Zwart Hoog Contrast.
-> dit werkt goed voor alle software.
in Firefox moest ik dan wel de kleuren aanpassen:
- tekst : zwart  (om witte letters te krijgen (raar maar waar)
- achtergrond: wit (om zwarte achtergrond te krijgen)
- niet bezochte koppelingen = geel (en werden idd geel gekleurd) ALLEEN DIT is het probleem.
- bezochte koppelingen: groen (en wordt nu ook nog steeds groen gekleurd)

Ik snap het niet.

Ik heb geprobeerd een vorige versie te installeren, maar er werd een resem rommel geinstalleerd, die ik er moeilijk terug af kreeg (zelfs mijn herstelpunt was verwijderd)
Ik ben dus nog altijd op zoek naar een goede versie kleiner dan 70

Reinier


Wolfke

ben ik nu zo stom?
@Reinier:
ik had dat ook al gevonden, maar als ik bv. op een DIR 69.. druk, dan verschijnen  er terug DIR's
en dan??
ik druk bv. win64 dan krijg ik weer heel wat DIR's maar vind geen downloadlink. :icon_frown: :icon_frown:

Wolfke

Oef!
het is gelukt. Ik heb even een vorige versie geinstalleerd en ben nu zeker dat versie 70 het probleem is.

Ik laat het wat rusten want ik moet nu eerst mijn boomarks saven.
 

Reinier


Wolfke

die vorige versie van FF is geen oplossing: die vliegt er voortdurend uit.

Met wat hulp heb ik de Link Visitor add-on gevonden waarmee ik unvisited links kan aanpassen naar visited links, waarbij de kleur dus wijzigt.



Reinier

OK dan, tja, het wordt mensen met een beperking niet makkelijk gemaakt, dat is wel duidelijk.
Respect  :respect: :respect: voor het feit dat je niet opgeeft maar telkens weer een oplossing ( via een omweg ) weet te vinden.
Fijn weekend  :icon_good:

Wolfke

na de upgrade naar win1 zijn die kleuren aan te passen in win10 zelf en de aanpassingen in FF hebben geen belang meer. joepie dus, maaaar....... na een recente upfrade van ff deze week (73.0.1) is dit forum een ramp om te lezen in High Contrast. aijejai!  pffff

SMF spam blocked by CleanTalk