Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Kan map niet verwijderen geen juiste machting

Gestart door eus18, donderdag 02 januari 2020, 12:56:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

eus18

Heb recentelijk mijn windows 7 upgrade naar Windows 10. Deze versie staat op een aparte  SSD schijf C:
Daarnaast heb ik nog andere schijven in mijn computer. Op een ervan staat E:\ Windows
Deze map wil ik verwijderen om ruimte vrij te maken op de E schijf.
Op het moment dat ik dat probeer krijg ik de melding dat ik  gemachtigg dient te worden door Trustedinstaller om wijzigingen aan deze map aan te kunnen brengen.
Heb van alles geprobeerd maar zonder resultaat.
Kan iemand mij verder helpen met dit probleem?
Alvast bedankt.

Chey

Reinier

Lees dit artikel eens over hoe je machtigingen aanpast en volg dat, dan moet het goedkomen.
Wat je ook kunt doen is een gebruiker met de naam iedereen toevoegen en deze volledig beheer geven, dan mag je alles.
Hoe je zo'n gebruiker toevoegt lees in in de bijlage hieronder ( pdf bestand. )

eus18

Hi Reinier,

Bedankt voor je reactie.
Heb dit alles geprobeerd maar zonder resultaat.
Ik vroeg me wel af of dit misschien door het volgende kan komen:
Ik heb op de E schijf programma's gedownload staat en geactiveerd. KAn het daardoor zijn dat er een Windows map is aangemaakt? Heb namelijk ook
de mappen "Program Files (x86)"en "Program Files " op deze schijf staan die niet te verwijderen zijn!!

Gr. Chey

Reinier

Er staat dus gewoon een ( oude ) Windows-installatie op die schijf.
Als je de E:\ schijf helemaal leeg wilt maken moet je inloggen als Administrator, type in het zoekveld Schijfbeheer en selecteer de E:\ schijf.
Je MOET vooraf kijken wat de capaciteit is van die schijf ( xxx Gb ) en het merk & type !
In Schijfbeheer worden de schijven nl. als Schijf 0, Schijf 1 etc weergegeven en niet als C:\, D:\ etc.

Dus goed kijken voor je de verkeerde schijf bewerkt !

Als je zeker weet dat je de goede schijf hebt, selecteer je de aanwezige partitie en kies voor verwijderen.
Verwijder op die manier alle partities van die schijf totdat hij helemaal leeg is.
Daarna maak je een nieuw volume aan, formatteer daarna en je hebt een lege, bruikbare schijf.

Meer over het gebruik van Schijfbeheer kun je in dit artikel lezen.
Succes weer  :icon_good:


SMF spam blocked by CleanTalk