Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Socket van de moederbord

Gestart door Lucio, zondag 13 januari 2019, 18:23:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Lucio

Kan mijn cpu niet herkend worden of helemaal niet doen door een paar scheve pinnen in de
socket van de moederboard ? zie foto's. hartelijk dank.

John

#1
kan je ze niet heeeeeeel voorzichtig terug buigen, ties monnikenwerk, anders toch een nieuw moederbord :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Michiel

ik zie al minstens 14 gebogen pinnen, dat noem ik niet 'een paar'.
Zoals John opmerkt: proberen terugbuigen met een naald. en anders een nieuw moederbord.

de pinnen aan de buitenzijde zijn meestal 'ground' pinnen, dus mocht er daar 1 van gebogen zitten heb je nog een kans dat het gaat werken, maar met zoveel gebogen pinnen gaat dat inderdaad niet werken;

Lucio


Lucio


Pearl

Eerst recht buigen met een platbektangetje en dan testen en ja, een CPU kan ook stuk gaan als er op een contactvlak spanning komt wat er niet hoort.
Dingen zijn best wel bros dus hopelijk lukt het.

Vraag mij wel af hoe je dat voor mekaar hebt gekregen.

Gerrit

simpel koeler verkeerd verwijderd.....zie het zo vaak :redface: :redface:

lucas


Gerrit

nee gelukkig hoef dan ook niet de smoesjes aan te horen........en dat geplasser word je ook narrig van

RenX

Ik vraag mij dan af, gezien het aantal pinnetjes die zijn verbogen, of je de gok nog wel wilt wagen om de pinnetjes recht te buigen en die CPU er weer op te klappen, met evt gevolgen van dien.
Zelf twijfel je al, aan je CPU of Geheugen.
EN hier krijg je de bevestiging dat je CPU stuk kan gaan.

Als je het mij vraagt, een knap moederbord kost maar een paar tientjes, ik had gekozen voor zekerheid en er lekker een nieuw bord in geprakt. :icon_rolleyes:

Reinier

Citeerik had gekozen voor zekerheid en er lekker een nieuw bord in geprakt.
:icon_good: mijn idee ook  :icon_good: :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk