Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Amazon popup en locatie- en postcode melding

Gestart door Dribbel, dinsdag 08 januari 2019, 11:18:23

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dribbel

Als ik op Amazon kijk, dan krijg ik automatisch een melding over mijn woonplaats en wat mijn postcode is.

Dat vind ik erg beangstigend.

Hoe kom ik hier vanaf ?

Ook gaat de pop-up niet vanzelf weg. Ik moet er eerst op klikken, voor ik ervan af kom.

Weet iemand hoe ik van deze automatische popup en notificatie af kom ?

Is er ook een manier binnen Firefox om mijn woonplaats en postcode te blokkeren ( af te schermen ) ? Misschien via een Add-on ?

Hetzelfde gebeurt indirect via YouTube. YouTube gooit automatisch alles op de Nederlandse versie, terwijl ik juist de versie wil hebben van een ander land.
( Overigens heb ik Firefox wel in het Engels. )

Ik ben vast niet de enige die het beangstigend vind, dat ze je postcode en locatie weten.

Gerrit

tja anoniem gaat nooit op het internet (wat een hoop mensen nog steeds denken)
u IP adres moet u zien als uw telefoon nr men weet dus exact wie u bent !
en aangezien dit gekoppeld is aan uw adres en provider weet men alles (nieuwe privé wet)
alles wat u doet word ook nog opgeslagen.....(ook een wetje)
en omdat je altijd mensen heb die rare dingen doen op het internet heb ik een sig mannetje onder mijn berichten staan om die klanten te weren die schrikken daarvan.
kortom alles is op internet bekend word opgeslagen en later tegen u gebruikt.
en vergeet vpn enzo anoniem surfen want die servers staan vaak bij dienstverleners die een bijzondere interesseren wat u doet en zegt bv geheime diensten!
dit alles is ook toegankelijk voor zogenaamde belangenbehartigers die vrijspel  hebben van de rechtelijke macht (brein)
nu komt u met deze vraag......locatie gegevens ........die weten ze al  :ohyeah:

Reinier

Lees dit eens ? https://support.mozilla.org/nl/kb/deelt-firefox-mijn-locatie-websites
Een andere optie is het gebruik van een VPN, dan kun je een server in een willekeurig land kiezen via welke jouw verbinding loopt.
Deze topic gaat daar ook over : https://www.pchelpforum.nl/index.php?topic=761.msg6489#new

Dribbel

Hartelijk dank. Ik zal jullie reacties rustig doorlezen.

Het andere 'stukje' waar ik een vraag over had, had echt betrekking op meldingen binnen Firefox zelf ( deze staan los van YouTube en Amazon ).

Dat waren meldingen, popups die ik op mijn scherm krijg, zodra ik binnen Firefox wijzigingen aanbreng. Dat is de reden waarom ik het als iets anders zie en zag. Ik begrijp dat jij het anders ziet en dat is ook goed naturlijk.

Zojuist heb ik de volgende pagina ontdekt. Ik heb al één geprobeerd en hij werkt, hopelijk krijg ik het andere ook opgelost.

https://www.maketecheasier.com/28-coolest-firefox-aboutconfig-tricks/

Reinier

Sorry dat ik wellicht beknopt reageer en niet gedetailleerd inga op je probleem, ik zit nl. in oost-Europees land ( vanwege familie-omstandigheden ) en gebruik een computer met een systeemtaal die ik niet begrijp en opent webpagina's in een taal die ik niet kan lezen, dat is verdraaid lastig kan ik je zeggen..
Ik hoop toch dat je er iets mee kunt en voldoende info kunt halen uit gelinkte info om het op te lossen, anders een VPN proberen, al was het alleen maar om te testen  :icon_good:

Dribbel

@Reinier; Goh, ik hoop wel dat het goed met je gaat ! ( vanwege je opmerking vanwege familie-omstandigheden ).

Dat lijkt mij inderdaad heel frustrerend...........alles in een systeemtaal die je niet begrijpt.

Ik kom er nog niet helemaal uit. Ik ben er ook achter gekomen via een andere website, dat de 'do not disturb' bij Firefox is verdwenen. Misschien krijg ik daarom wel alleriei irritante meldingen / popups binnen de menu's van Firefox. ( Via een Add-on kon ik de irritante pop-up van Amazon wel 'verwijderen'. Binnen Firefox zelf is dit niet mogelijk. )

Ik heb ook Linux Mint, dus het lettertype / grootte kunnen ook verschillen t.o.v. Windows.

Misschien komen er binnenkort ook wel updates en meer reacties van mensen die met hetzelfde kampen.

Ik moet mij nog even verdiepen in jullie opmerkingen. Ik zal de link ook nog bekijken die je hebt toegevoegd. Hartelijk dank.

Ik hoop dat alles daar goed gaat en ik wens je een fijne avond.

Gerrit

#6
tja nog een extra toevoeging addon privacy zijn er meer hoor zal ff nog zoeken voor u :koffielezen:

deze gebruik ik altijd noscript ps lees de handleiding even goed door anders ziet u helemaal niets op het web is nl heel streng :icon_beer:

Gerrit

en voor u boven staande gaat uitvoeren raad ik u ten sterkste aan eerst deze uit te voeren
anders heeft het totaal geen enkele nut.

SMF spam blocked by CleanTalk