Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

wifi kaart

Gestart door mark200, donderdag 27 december 2018, 17:31:31

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

mark200

Binnenkort wil ik wifi kaart uit 1 van mijn laptops verwijderen.
Weet er iemand of dat makkelijk is? Of dat er websites te vinden zijn hoe dat moet?

Gerrit

tja model en type laptop aub

Reinier

In een laptop betreft het in de meeste gevallen een WiFi-kaartje zoals dit:



In de meeste gevallen zijn die redelijk eenvoudig te bereiken door de bodenplaat van de laptop te verwijderen.
Pas wel op met het losmaken van de antennedraad, het connectortje wat wat eraan zit is zeer kwetsbaar.

mark200

Dus ik begrijp dat ik extra goed moet opletten op het connectertje.
Ik heb trouwens ook nog gekeken naar model en type laptop. Het is tweede hands. en ik weet niet precies waar nummers staan. Ik weet wel dat het compaq presario CQ57 is.

Veng

Volgens mij is het wifikaartje bij deze laptop wel heel eenvoudig te bereiken:
https://www.youtube.com/watch?v=gA9lo9hpmTg
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

mark200


Veng

"Opslagmedium?"
Nee, als je kijkt zie je dat hij even het wifi kaartje volgens het plaatje van Reinier aan wijst. Daarna gaat hij verder naar de hdd. Ik versta ook gen Frans maar je hoort hem duidelijk "wifi" zeggen wanneer hij het wifi kaartje aanwijst.
Maar er staan meerdere video's op Youtube. Je kunt ook een andere bekijken. In deze vond ik echter het wifi kaartje het duidelijkst te herkennen.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

mark200

Maar als ik wifi kaart verwijder, blijft dan de rest van de laptop het goed doen?

Veng

Geen idee, maar lijkt mij van wel. Anders zet je hem gewoon weer terug.
Maar wil je vertellen waarom je hem wilt verwijderen? Je kunt hem toch ook uitschakelen of de driver verwijderen.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

mark200

Ik probeerde hem uit te schakelen. maar dat lukte niet goed. en hoe driver verwijderen weet ik niet

Veng

Ga naar apparaatbeheer, open die als administrator. Ga naar netwerkadapters en zoek daar je wifiadapter. Ga naar eigenschappen > tab: Stuurprogramma. Daar kun je de wifiadapter uit- en inschakelen zonder de driver te verwijderen.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

mark200

En dan is wifi volledig uitgeschakeld?

Veng

Lijkt mij wel ja. Dat staat er immers. Ergens in je tray zal het icon van je wifi verbinding dan ook wel verdwenen zijn.
Ik heb het echter nooit zo getest want ik wil juist wél dat mijn wifi het doet.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

Gerrit

en iemand wel eens gedacht aan de bios.......kun je hem ook uit zetten legio mogelijkheden dus.
en nu komt de crux......waarom????

Veng

"en iemand wel eens gedacht aan de bios......"
Ik niet nee :Kicon_smile1: Ik heb meestal weinig te zoeken in de bios maar zal bij gelegenheid toch eens kijken.
Weet veel niet, daarom slechts garantie tot op de stoep :wink:
Vraag je niet af of je opslagmedium defect kan raken want dat gaat gebeuren! En dan?

SMF spam blocked by CleanTalk