Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Hardeschijf constant geluid

Gestart door DrakenComputer, vrijdag 02 november 2018, 09:38:39

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

DrakenComputer

Ja dat klopt waarschijnlijk, de hdd is met de ssd aangesloten en windows was geinstalleerd.

Is het mogelijk om dit ongedaan te maken? Door te formatteren bijvoorbeeld?

Ik heb zojuist backup gemaakt van de Nieuw Volume E: schijf, na het formatteren kan ik dus weer de data terugzetten op dezelfde hdd die ik nu heb want dan is de geluid/actieve hdd weg toch?

oh wacht, dan is de windows onderdelen ook gebackupt?

Maar als ik dan de nieuwe schijf heb, en de backup data op de nieuwe schijf zet, dan zitten toch ook de windows installatie onderdelen in?

Hoe moet dit nu verder??

Reinier

#31
Nee, zo simpel als jij denkt dat het is, is het niet...
Het ligt er maar net aan hoe je die backup gemaakt hebt.
Als je alleen de zichtbare bestanden naar een usbstick of ext. HDD hebt gekopieerd dan staan de verborgen bestanden van die HDD daar niet bij omdat je ze niet kon selecteren.
Dat is op zich goed.
Punt is dat Windows weet dat er een 2e schijf aanwezig was tijdens de installatie, dat staat "ergens" in het Windows-register weggeschreven.
Formatteren van de HDD en daarna de bestanden terugzetten zal voor het geluid en het "online" zijn van die schijf niet uitmaken.
De schijf heeft software aan boord die bepaalt na hoeveel tijd de schijf in standby gaat, daar verandert niets aan.

Als je je blijft irriteren aan het geluid dan zijn er 2 oplossingen:
1) je vervangt de schijf door een 5400 toeren type ( stiller ) of een SSD ( geluidloos )
2) je haalt de HDD uit de computer en bouwt deze in een ext. HDD behuizing zodat je deze via usb kunt aansluiten en aan / uit kunt zetten wanneer je hem nodig hebt.

Ext. HDD behuizingen waar je die schijf in kwijt kunt:
Allekabels
Tweakers

LET OP !
Voor deze HDD heb je een behuizing nodig met een eigen netvoeding ( adapter ), stroomvoorziening via de usb-kavbel is in dit geval niet mogelijk !
De link naar Tweakers zijn uitsluitend behuizingen mèt adapter:icon_good:

DrakenComputer

Oke bedankt

Ik snap hem nu helemaal.  :icon_good:

Reinier

Prima, dan wens ik je verder succes met het zoeken naar de , voor jou, meest passende oplossing  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk