Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Ssd te traag, tips?

Gestart door GW, zaterdag 01 september 2018, 11:35:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

GW

Had al topic lopen, maar is dicht gegooid. Heb dus ssd in gezet, sowieso niet de snelste van de wereld, zie nu bij specs dat die ongeveer 180 zou moeten doen, maar blijft steken op ongeveer 125. Kabels kan niet aan liggen zie ik, dus zal wel gewoon kat in de zak hebben gekocht (al voelt het wel sneller naar mijn idee). Hoop dat toch topic even kan open blijven, voor eventueel helder idee van iemand nog misschien.

GW

Oh, op site nog eens gekeken, weet niet of voor alle geld, dit merk zijn lagere capaciteit schijven ook langzamer, vanaf 128 GB blijft het zo'n beetje gelijk. Geluk bij ongeluk, kosten maar habekrats, toch beetje weg gegooid geld. Nou ja, weten we dat ook weer. Bedankt aanhoren doeg.

Reinier

Zoals ook in het gesloten topic opgemerkt:  het is ook afhankelijk van de rest v/d hardware.

Als je een ouder moederbord hebt met SATA1 of SATA2 zijn de snelheden zo wie zo lager als opgegeven maar, omdat er nergens info is gegeven omtrent het systeem waarin de SSD is geplaatst, valt daar geen zinnig wordt over te zeggen.
Ook verouderde stuurprogramma's en chipset-drivers kunnen daar een rol bij spelen.
Anders gezegd: als je een SSD inbouwt in een systeem wat officieel geen Win 10 ondersteunt ( waarvoor nooit Win 8 / 8.1 / Win 10 drivers zijn uitgebracht en dus ook de drivers niet zijn ge-optimaliseerd ) moet / mag  je geen optimale prestaties verwachten.

Het feit dat het een budget-SSD betreft ( met een uitval van ruim 40% binnen 6 maanden ) duidt ook al op mindere prestaties.
Vaak worden in dit soort SSD's merk-onderdelen gebruikt die niet aan de eisen van de fabrikant voldoen en daardoor worden afgekeurd voor producten van het "eigen" merk en vervolgens voor een aantrekkelijke prijs op de markt worden gedumpt om het verlies zo klein mogelijk te houden.
Goldenfir is 1 van de fabrikanten die dat soort afgekeurde partijen koopt en vervolgens, in dit geval SSD's, voor een uitzonderlijke lage prijs verkoopt.

Trek zelf je conclusie...
Zou wel met regelmaat backups maken van het systeem want dit merk wordt regelmatig genoemd m.b.t. hoge uitval...

GW

Alleen besturing systeem staat er op. Kan misschien door drivers of moederbord komen, maar op site staat ook al dat die ongeveer tussen 120 en 180 (dacht ik) doet, dus wat ook nog aan doe, veel extra zal het niet opleveren. Verkopen ook 8 gig schijven die nog eens helft langzamer gaan, snap ik dus echt niet, denk koop goedkoop zal vast hoe ook iets sneller zijn, anders verkopen ze het niet, maar verkeerd gedacht dus. Misschien andere voordelen als stroomverbruik e.d. voor laptop, ff niet bij stilgestaan. Nou ja, pech. Bedankt voor het luisterend oor. Kappen we deze.

SMF spam blocked by CleanTalk