Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

foutief account op aanmeldscherm

Gestart door Dokters, woensdag 25 april 2018, 12:21:35

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Dokters

Ik heb sinds kort een nieuwe pc, lekker snel.
Windows 10 geïnstalleerd, prima gelukt!
Mijn Microsoft account erop ingesteld
Alleen een hardnekkig probleem, steeds wordt er een alternatief gebruikersaccount aangeboden bij opstarten.
Ook nog eens met de melding dat het wachtwoord niet klopt.
Als ik doorga kan ik het goede account kiezen en kan ik opstarten.
Het foute gebruikersaccount is bij de instellingen nergens terug te vinden, ik kan niet vinden waar ik het kan verwijderen.
Hoe kom ik eraf, misschien via het register?
Kan iemand mij daarbij helpen

Gerrit


Hans

Configuratiescherm dan gebruikers account en daar kun je het foute account verwijderen.

Dokters

Citaat van: Hans op donderdag 26 april 2018, 00:14:19
Configuratiescherm dan gebruikers account en daar kun je het foute account verwijderen.

Het foute gebruikersaccount is bij instellingen nergens te vinden.
Net of het niet bestaat...

Dokters


Reinier

Zou ervoor kiezen om Windows opnieuw te installeren en geen Microsoft- of ander account te gebruiken tijdens de installatie, gewoon "overslaan" kiezen.
Na afloop van de installatie heb je dan een installatie die automatisch doorstart naar je bureaublad.
Je hebt dan 1 account, "Administrator" wat je daarna kunt voorzien van een wachtwoord als je dat nodig acht.

Michiel

Open eens een command prompt of powershell (windows toets + X) en type daar:
net users
[enter]

zie je daar ook die account?

Dokters

Citaat van: Reinier op donderdag 26 april 2018, 10:15:05
Zou ervoor kiezen om Windows opnieuw te installeren en geen Microsoft- of ander account te gebruiken tijdens de installatie, gewoon "overslaan" kiezen.
Na afloop van de installatie heb je dan een installatie die automatisch doorstart naar je bureaublad.
Je hebt dan 1 account, "Administrator" wat je daarna kunt voorzien van een wachtwoord als je dat nodig acht.
Gedaan, klaar! :yay:

Reinier

Ik heb die hele aanmeld-procedure met een Microsoft of ander account nooit begrepen.
Het irriteerde me mateloos dat doorstarten naar het bureaublad hierdoor werd onderbroken dus heb het zelf ook zo gedaan.
Blij dat het zo is opgelost voor je...veel plezier ermee weer  :icon_good: :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk