Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Station voor bestandsgeschiedenis opnieuw selecteren (belangrijk)

Gestart door Robbert Haaksbergen, zondag 15 april 2018, 19:35:44

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Robbert Haaksbergen

Windows 8: er staat een rood kruisje op een vlaggetje in de taakbalk, links van de klok (actuele tijd), de accustatus en het netwerkicoon. Als ik klik op vlag met rood kruisje, staat er: station voor bestandsgeschiedenis opnieuw selecteren (belangrijk). Iemand enig idee wat ik hiermee moet?

lucas

Gebruik je een extern apparaat voor het maken van een back-up, zoals bestandsgeschiedenis?
Zo ja, probeer het externe apparaat eens opnieuw te selecteren:
1. Open bestandsgeschiedenis in configuratiescherm.
2. In het linker menu, selecteer "Station selecteren".
3. Wacht totdat het externe apparaat wordt gevonden en druk op "OK".
4. Schrijf een back-up naar het externe apparaat en bekijk of het probleem hiermee is opgelost.

Robbert Haaksbergen

Bedankt voor uw reactie. In het verleden heb ik weleens een externe harde schijf gebruikt om een backup te maken. Deze is echter losgekoppeld. De melding over bestandsgeschiedenis verschijnt intussen al een groot aantal maanden, misschien zelfs een jaar. Ik heb de externe harde schijf er niet aanzitten. Wat is in dat geval de beste aanpak? Wil eigenlijk voorkomen dat er alsnog bestanden op mijn ex harde schijf worden geplaatst / naar worden overgeplaatst. Kan ik het proces niet afbreken, zodat de melding ook stopt?

Ik heb intussen al een backup naar het apparaat weggeschreven, echter dit was d.m.v. het verslepen van bestanden. Niet bijvoorbeeld, met de standaard fabrieksbackup functie in windows 8.

lucas

#3
Volgens mij kun je er ook gewoon een USB stick in doen en daar naar verwijzen.

Indien je nooit gebruik hebt gemaakt van bestandsgeschiedenis of er geen gebruik van wenst te maken, zou je deze uit kunnen schakelen via: Start instellingen (tandwiel) Bijwerken en beveiliging Backup. Verwijder daar de drive dat staat aangegeven.

SMF spam blocked by CleanTalk