Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

PC blijft crashen tijdens gamen

Gestart door Jorik VC, dinsdag 20 maart 2018, 19:16:34

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Jorik VC

Hallo,

Ik heb vaak last van dat mijn pc uitvalt en zichzelf automatisch weer opstart. Dit gebeurt alleen terwijl er een game openstaat en meestal tijdens of vlak na een laadscherm, of als ik de settings van een game verander. Ik dacht dat dit mss aan mijn grafische kaart lag, maar ook nadat ik deze heb vervangen, heb ik nog last van het probleem. (ik was sws van plan om deze te vervangen, dus is geen verloren kost)

Dus wat er juist gebeurt en wanneer:

-Wanneer: Als ik een spel opstart; als ik in game een laadscherm krijg; als ik settings in-game verander; heel soms random terwijl ik een game aan het spelen ben; NOOIT als er geen game open staat, dus bij YouTube, internetbrowser, ...

-Wat: PC valt helemaal uit, alsof er een power reset is (fans blijven wel draaien), en start zich automatisch zelf weer op

Soms heb ik hier weken helemaal geen last van, maar andere keren blijft het gwn keer op keer gebeuren en kan ik geen games spelen voor een tijdje. Weet iemand waar dit aan kan liggen en hoe ik dit kan fixen?

Alvast bedankt,
Jorik



Specs:
CPU: Intel Core i7-3820 3.60GHz
RAM-geheugen: 16 GB
GPU: MSI GTX 1080 GAMING X
PSU: Inter-Tech Combat Power CPM 750W
Moederbord: MSI X79A-GD45
Besturingssysteem: Windows 10 Home 64-bit
*Als ik iets vergeten ben of als je nog iets nodig hebt, laat maar weten ;)

Gerrit

#1
verkeerde muisknop op "deze computer"=>beheren=>logboeken doorloop deze daar staat beschreven wat de oorzaak is van de herstart
even een voorbeeld toegevoegd toen ik de pc herinstalleerde

Reinier

Of draai WhoCrashed en plaats de log daarvan in je volgende bericht..?

Jorik VC

Ik heb op andere forums ook gevraagd naar oorzaken/oplossingen en bijna iedereen zei dat het een slechte PSU was, dus ik heb deze vervangen door een nieuwe en mijn pc werkt weer perfect. Iedereen bedankt voor het helpen!

Reinier

Tja, goedkoop blijkt vaak duurkoop, ook in jouw geval dus.
Een 750 Watt voeding voor € 45 kan nooit veel zijn..
Ding heeft ook geen enkele certificering ( 80 Plus / 80Plus Bronze, Silver, Gold, Platinum ).
Ik hoop dat je nu gekozen hebt voor een degelijk A-merk van voldoende vermogen..?
1 van rond de 620 - 650 Watt moet ruim volstaan..

In elk geval bedankt voor de terugmelding en veel plezier van de nieuwe voeding.  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk