Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

email komt binnen in de prullenbak

Gestart door statie1, donderdag 15 maart 2018, 14:22:53

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

statie1

Een groot gedeelte van mijn emails komen binnen in de prullenbak.
Hoe kan ik dit veranderen?

Bedankt

lucas

Welk e-mail programma gebruik je. Welke Windows versie wordt gebruikt?

statie1


statie1


Reinier

Kijk je naar je email via de webbrowser of gebruik je een email-programma om je email op te halen van Gmail, zoals Windows Live Mail, MS Outlook, Mozilla Thunderbird of andere..?

lucas

Als je gmail gebruikt door online in te loggen via gmail.com probeer dan het volgende. Login bij gmail.com  ga naar Instellingen en dan naar tabblad doorsturen en POP/IMAP.
Staat daar gmail kopie verwijderen? Verander dit in behouden in Postvak IN.

statie1

Er staat: kopie van Gmail behouden in inbox

lucas

#7
OK als je bij gmail.com inlogd zie je alle inkomende mails in de prullenbak staan  of slechts een deel en de meer oudere mails in de prullenbak :icon_confused:
Stuur nu zelf er eens een e-mail heen. Login bij gmail.com, waar is je mail beland, in de inbox of prullenbak?

statie1

Gedeeltelijk in de prullenbak en gedeeltelijk in de inbox

Nu zelf een mail gestuuurd naar gmail. Deze kwam in de inbox terecht

lucas

Ah kijk het werkt dus wel goed. Wat is de datum van de oudste e-mail in de inbox en de datum van de recentste mail in de prullenbak? Verwijder de mails die je niet meer wilt bewaren uit de prullenbak.  Selecteer de e-mails die je wel wilt bewaren in de prullenbak en verplaats ze naar de inbox. En meld even wanneer er e-mails in de prullenbak zitten die je niet verwijderd hebt.

Als dat gebeurd dan zou het kunnen zijn dat e-mails vanaf een bepaalde datum verplaatst worden naar de prullenbak. Maar zover ben ik nog niet want daar zie ik het nut zo niet van in.

statie1

Vandaag komen alle emails rechtstreeks in de prullenbak. Dus geen emails in de inbox

lucas

Dan staat er toch ergens een filter aan waardoor die e-mails in de prullenbak belanden.

Een overzicht met alle aanwezige labels vindt je via Instellingen / Labels. Hier kun je labelnamen  aanpassen, een label verwijderen of een nieuw label aanmaken. Plaats dat labeloverzicht hier.

Via Instellingen / Filters kun je de aanwezige filters handmatig bewerken. Plaats dat overzicht filters even hier  :yess:

statie1

Kunt u mij uitleggen op welke manier ik dat moet doen?

Reinier

Inloggen op je Gmail-account.
Dan rechtsboven op het tandwieltje klikken en in het menu wat je dan krijgt kiezen voor "Instellingen".
Dan krijg je een overzicht van je instellingen van je account met een navigatie-menu bovenin.
De 2e tab is "Labels"... maak daar een screenshot van en plaats die ( wel leesbaar a.u.b. )
De 6e tab is "Doorsturen en POP/IMAP", maak ook daar een screenshot van en plaats die.

lucas

#14
Ook zou ik graag de filters willen zien daar die imap wel goed staat en zorgt voor externe doorverwijzing. Het probleem speelt alleen bij de online versie van gmail.

Open Gmail.
Klik in de rechterbovenhoek op Instellingen Instellingen.
Klik op Instellingen.
Klik op Filters en geblokkeerde adressen.
Plaats de filters leesbaar door een hardcopy van het scherm te maken (indrukken printscreen knop)

SMF spam blocked by CleanTalk