Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Sitecom N300 X2 als AP instellen

Gestart door Nol, maandag 05 maart 2018, 20:45:01

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Nol

Mijn dochter heeft een N300 X2 liggen die ze op zolder wil plaatsen omdat het wifi daar niet goed is
Ze heeft nu KPN met ik denk de Experiabox en dus wifi beneden en ook nog wel op de eerste verdieping.
Vanaf de Experiabox loopt er een UTP kabel naar zolder en daar wil de N300 X2 op aansluiten om daar goed wifi te hebben.
Volgens mij moet de router in de N300 uitgeschakeld worden maar ik weet niet hoe en wat ik moet uitzetten of uitvinken.
Kan iemand mij helpen ?

Reinier

Router eerst aansluiten op de pc via een UTP-kabel en router aanzetten.
Dan inloggen op de router en de DHCP-server uitzetten.
Noteer SSID en het WiFi wachtwoord.
Sla de instellingen op en schakel de router uit.
Daarna steek je de UTP-kabel die van de Experia-box komt niet in de WAN-poort maar in 1 van de 4 LAN-poorten.
De router werkt op deze manier als switch / accespoint en de IP-adressen worden door de Experia-box uitgedeeld.

Zou zo gped moeten werken..heb eenzelfde situatie hier met Experia-box en een Netgear router ( dualband )...

Nol

Bedankt voor je duidelijke uitleg  :respect: maar helaas kom ik niet in de router.
Ik heb de wifi van mijn laptop uitgeschakeld en een UTP kabel aangesloten aan de WAN van de router maar krijg geen verbinding
Volgens de achterkant kan ik hem resetten door de OPS knop 15 seconden ingedrukt te houden maar ook dan geen verbinding
ipconfig /all geeft aan medium ontkoppeld
Netwerk geeft aan onbekend netwerk met een ! tussen de laptop en onbekend netwerk
Netwerkverbinding geeft aan dat draadloos netwerk en mobiel breedbandverbinding zijn uitgeschakeld en bij LAN verbinding staat onbekend netwerk.
Het is de Sitecom Wireless Router N300 X2
Model No. WLR 2000 v2.001
Heb je nog wat advies hoe ik er in kan komen ? Misschien op een andere manier de router te resetten ?

Reinier


Nol

Deze site was me bekend en ik heb het gedaan maar geen contact.
Maar uiteindelijk is het toch gelukt  :icon_good:
Ik heb op de laptop IPv4 een vast IP adres ingegeven (192.168.0.10) en de UTP kabel vanaf de laptop in een LAN poort gedaan.
Sitecom opnieuw opgestart en toen kreeg ik verbinding.
DHCP uitgezet en weer aangesloten op mijn eigen netwerk en ik heb nu wifi op de telefoon via de sitecom.
Ik ga hem straks naar mijn dochter brengen en daar aansluiten en verwacht dat die het ook daar gewoon doet.
Ook namens mijn dochter hartelijk dank voor de hulp  :bedankt: :respect:

Reinier

Graag gedaan, succes en ik hoop dat je dochter er veel gemak van heeft.
Als je hem daar net zo aansluit als je nu hebt gedaan mag de werking ook daar geen probleem zijn. :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk