Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Problemen met installeren ITunes

Gestart door LauraHD, zondag 28 augustus 2022, 21:26:58

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

LauraHD

Ik heb op mijn nieuw geïnstalleerde computer ITunes geïnstalleerd. Ja, het is een log programma maar ik ben er aan gewend en gehecht en in vergelijking vind ik andere programma's altijd tegenvallen.
Nou hou ik alleen niet van de nieuwste versie van ITunes, dus ik had een oude versie geïnstalleerd, 8.1.1

Daar zat echter een functionaliteit niet in die ik wel graag wilde (een extra optie bij het maken van smart playlists), dus ik heb het gedeïnstalleerd, een iets nieuwere versie gedownload (9.03) en die geprobeerd te installeren.

Dat is me tot op heden niet gelukt. Ik blijf de melding "ipod service failed to start" krijgen.

Ik heb, naar mijn weten álles geprobeerd wat ik maar kon vinden. Er is een lijst van Apple zelf van de volgorde waarin je dingen moet verwijderen. Die gevolgd. Opnieuw opgestart. Installatie lukte evengoed niet.

Ik heb alle folders die ik kon vinden die Apple of Quicktime heten weggegooid. Ik heb gezocht op mijn c-schijf naar bestanden die ITunes, Quicktime, IPod, Apple heten en die weggegooid. Prullebak geleegd, opnieuw opgestart, geprobeerd te installeren. Installatie niet gelukt.

Hij installeert wel alle andere onderdelen zonder een probleem. Dus na elke poging moet ik opnieuw alles deïnstalleren en weggooien en zoeken en weggooien, leegmaken, opnieuw opstarten.

Ik heb een andere versie van ITunes gedownload, misschien was dát het probleem. Dat was het ook niet.

Ik heb het als administrator gerund. Werkte ook niet.
Geprobeerd de service handmatig te starten. Werkte ook niet.

ERGENS moet een file of een exe of een weetikveel staan. Maar ik heb echt geen idee welke dat zou moeten zijn, google heeft tot nog toe op geen enkel forum een overeenkomstig probleem kunnen geven.

En ik kan die versie 8.1.1 zonder enig probleem opnieuw installeren. Ik hoef niks weg te gooien, niks te legen, niet eens opnieuw op te starten of zelfs maar te deïnstalleren wat de vorige poging heeft gedaan.

Het is, behalve dat ik die functionaliteit echt wel mis, nu een principekwestie geworden. Ik ben er (BIJNA!) toe in staat om gewoon een nieuwe installatie van mijn computer te doen zodat ik hier vanaf ben.

Als iemand enig idee heeft waar ik naar moet zoeken.... dan hoor ik het heel erg graag!

John

Hallo LauraHD en welkom hier :icon_biggrin1: Download en installeer Revo uninstaller, https://www.seniorweb.nl/artikel/programma-s-grondig-verwijderen-met-revo-uninstaller  als je dat gedaan hebt installeer je een versie van Itunes, als dat gebeurd is start je Revo op en je zoekt ff in de lijst naar Itunes, selecteer die en klik op uninstal, als die dat gedaan hebt krijg je nog een venster, klik daarop op "Grondig doorzoeken" en laat het ff gaan, daarna staat alles wat die vind aangevinkt en klik op verwijderen, let op, daarna kan er nog een venster komen waar je ook op verwijderen moet klikken, en misschien ook een venstertje dat na een herstart alles verwijderd zal zijn. Probeer daarna een schone install van een versie van Itunes :yess: Succes :icon_good:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!


LauraHD

Hoi Pearl en John, dank voor jullie reacties.

Pearl, die pagina had ik al gevonden en alles uitgeprobeerd wat daar stond. Dat werkte niet.
John, jouw suggestie ga ik proberen, dank!!

LauraHD

Helaas heeft ook deze oplossing niet geleid tot een succes  :icon_confused:

Ik heb het allemaal verwijderd in de juiste volgorde, files en bestandjes weggemieterd, prullebak geleegd, oudere versie geïnstalleerd, in de juiste volgorde verwijderd, files en bestandjes weggemieterd, prullebak geleegd, opnieuw opgestart, nieuwe versie geprobeerd te installeren. Dezelfde melding.

Ik heb het zelfs nog een tweede keer geprobeerd, zelfde gedaan maar nu als Administrator de installatie gedaan.
Wederom dezelfde melding.

Moet ik dan toch echt m'n computer opnieuw installeren? Het lijkt me nu onderhand wel de enige optie te worden.......

John

Nee geen nieuwe install voorlopig nog :nee2: Heb je deze gelezen, en dan vooral het gedeelte " go "Start > run", type " https://discussions.apple.com/thread/982941  :koffielezen: :icon_o_O:
Sorry deze is voor Windows XP, keek daar over heen :redface: :redface: :redface: :redface: We kijken ff verder :yess:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

Pearl

Alles opzoeken in het register van Apple, alles selecteren en wissen, gaat handig met deze tool.
https://www.resplendence.com/downloads

En ook via verkenner, verborgen mappen tonen eerst aanvinken.
Of een andere filebrowser zoals Freecommander o.i.d.
https://alternativeto.net/software/total-commander/

LauraHD

Quicktime ook verwijderd inderdaad John.
Alle mappen doorzocht, ook de verborgen mappen.
Na deïnstallatie nog gezocht op de c-schijf naar
Itunes
IPod
Quicktime
Apple
En alles wat daar nog bovenkwam ook verwijderd (wat na het gebruik van Revo Uninstaller tot nul werd teruggebracht, goed ding dat lol)

Ik ga die Registrar Registry manager installeren en gebruiken, dan zullen we verder kijken. Ik hou jullie op de hoogte!

John

#9
Heb je die "oude" versie van Itunes ook geprobeerd te installeren met de compatibiliteitsmodus, rechtsklik op die exe van Itunes en dan  compatibiliteits problemen oplossen en dan een vorige versie van windows kiezen :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

LauraHD

Nee, dat heb ik niet, daar weet ik niks van :)

Ik ga nu eerst verder kijken met dat registerprogramma. Ik heb 683 (dichterlijke overdrijving, maar not by much lol) registers verwijderd van ITunes tot nog toe. Nu heb ik nog een rijtje van 22 registers over die wel uit die zoekopdracht zijn gekomen maar waarin ITunes niet vermeld staat in de velden maar dus waarschijnlijk wel in de data. Die ga ik morgenochtend verder doorzoeken. Nu eerst maar es eten lol, was de tijd helemaal vergeten haha.
Grote dank voor het meedenken!

John

Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

LauraHD

Alles gedeïnstalleerd, oude versie geïnstalleerd (wat elke keer echt zonder enige moeite blijft lukken), alles opnieuw in de juiste volgorde gedeïnstalleerd.
Registrar geïnstalleerd en gerund.
Je hebt maar één optie om het te runnen in de gratis versie, dus die heb ik gedaan.
Alles weggegooid dat ITunes, IPod en Quicktime bevatte.
Apple zoeken was lastig, aangezien er diverse dingen binnen het systeem zo heten :( Er sprongen er een paar uit, Apple Inc, Apple Computer, de rest heb ik maar niet aangeraakt.

Ook nog een zoektocht op de c-schijf uitgevoerd, daar kwamen toch nog mappen tevoorschijn, ook weggegooid.
Prullebak geleegd. Opnieuw opgestart.

Nieuwe ITunes geprobeerd te installeren.

😢😢😢😢

Kreeg dezelfde melding.

Ook nog geprobeerd met die compatibiliteitsmodus te installeren, dat lukte óók niet.

Is er nog iets anders dat ik zou kunnen proberen? Ik geef het nog een dagje lol, ik zit ziek thuis maar zelfs ik heb wel wat beters te doen hahaha :))

John

Even een vraagje voor mijn beeldvorming :icon_o_O: Je wilt het installeren op windows 10 die net weer een clean install heeft daarvan, heb je alle updates ook binnen :icon_o_O:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

LauraHD


SMF spam blocked by CleanTalk