Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Help!

Gestart door SDP1979!, zondag 21 augustus 2022, 23:50:00

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

SDP1979!

zoals waarschijnlijk meer mensen beginnen met "sorry, ik ben niet zo handig met computers" oid, val ik helaas ook in die categorie. maar eerst de belangrijkste info:

Windows 11 64 bits
Z490M Gaming X pc, bios F21a
Intel Core i7-10700KF CPU @380GHz (16 CPUs)
geheugen: 32 GB ram
DirectX 12
Videokaart: nVidia GeForce RTX 3080 (instellingen staan op standaard)
kleurformaat uitvoer RGB, kleurdiepte 8 bpc
Resizable bar: ja

tv waar de pc op aangesloten is met HDMI: Samsung Q60BA 43"

naar mijn weten heb ik alle instellingen correct. de HDMI kabel zit in de videokaart poort. maar. ik heb héle rare kringen/strepen in beeld. zie bijlage. en ik heb géén idee wat het is en hoe ik het er uit krijg. de tv is nét nieuw. bij de vorige tv was het ook zo, dus het ligt niet aan de tv zou je zeggen. heb windows er al een aantal x opnieuw opgezet (schone installatie vanuit bios). wie kan me hiermee helpen??

Jurjen

Hallo!

Deze vraag hebben we al eerder gehad.
Het is namelijk zo dat het de afbeelding is die het weergeeft.  :schater:
Kortom, verander je afbeelding. :yess:
er is niets kapot of iets dergelijks.

SDP1979!

Hoi Jurjen. ik geloof je direct, ware het niet dat het met vele andere afbeeldingen, tv uitzendingen, pc games ook gebeurt....

Jurjen

heb je screenshots?
voeg deze even als bijlage toe. waar het duidelijk te zien is.  :icon_good:

SDP1979!

ik hoop dat het duidelijk genoeg te zien is

Pearl


SDP1979!

Ik heb de link even nagelezen maar als ik de nVidia instellingen wil veranderen Moet ik dan de ultra HD instellingen (blijven)gebruiken of moet ik het veranderen naar de pc resolutie? Ook heb ik dat programmaatje even gebruikt maar wat ik daar ook mee doe er veranderd Helaas niks.

Jurjen

Zou je de kleuren diepte / formaat eens willen wijzigen?
Kijken wat er dan veranderd?

Gerrit

een tussen vraag: is de computer aangesloten op een randgeaaarde wandcontactdoos?
ik stel deze vraag omdat ik vermoed dat er interferenties optreden wat normaal naar de aarde word afgevoerd
https://nl.jf-parede.pt/what-is-electromagnetic-interference

SDP1979!

de tv staat op een dressoir met daarnaast een wifi booster en 2 luidsprekers. subwoofer staat onder de pc. naast het dressoir staat de pc op een sokkel. de bedrading ligt daaronder, met verlengsnoeren naar de muur. er zitten meerdere verlengsnoeren tussen. HDMI kabel inmiddels vervangen, mag niet baten. kleurdiepte/formaat bij het nVidia configuratiescherm aangepast, geen verandering...

Pearl

Magneten en spoelen hebben een strooiveld, miss. dat dat de oorzaak is.
Zet die dingen die dat hebben uit om dat te testen, een halogeenlamp met trafo b.v. wil ook wel eens aardig storen.

Daarnaast zijn er erg veel echt slechte HDMI kabels heb ik ondervonden met een monitor, die viel gewoon uit, met goedkope maar ook met dure kabels, eentje van JVC heeft dat probleem opgelost.

SDP1979!

Welke hdmi raad jij me aan? De verlengkabels is dus geen issue?

SDP1979!

Wat versta bij onder magneten en spoelen?

Pearl

Die zitten o.a. in luidsprekers, alle apparaten met een trafo dus.

SDP1979!

Ik heb deze kabel besteld: JVC 4K HDMI kabel 1.5 meter

SMF spam blocked by CleanTalk