Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Programma werkt niet meer na Windows update

Gestart door Silverwing, maandag 14 februari 2022, 17:08:40

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

Silverwing

Een programma dat tot voorheen perfect werkte onder Windows 11 doet het na de laatste update plots niet meer. Het gaat om jdirprint en het is een direct uitvoerbare exe, dus zonder installatie. Hoe ik ook probeer, compatibiliteit modus van xp tot WIndows 8, er gebeurd amper iets. Zodra ik dubbelklik of rechtsklik >uitvoeren als admin zie ik 1seconde een blauw ronde en dat is het dan.
Voorheen kreeg ik ook al problemen met de Android emulator om de beelden van een bewakingscamera te kunnen bekijken op de pc, die veroorzaakt zowel op Windows 10 als op W11 een BSOD.
Is Microsoft aan het klungelen of zijn mijn  programma's nu plots niet compatibel meer en waarom kan ik ze dan niet in compatibiliteit modus gebruiken/installeren?

Hans

Geen idee wat ik weet dat er nog veel fouten in win 11 zitten.
Heb je al eens geprobeerd dat programma opnieuw te downloaden?

derkdejong

op verschillende manieren achtereen proberen, heeft als nadeel dat de taak dan al geopend staat, waardoor de nieuwe opdracht verzandt.
je hoeft niet altijd te weten dat de taak openstaat, maar kijk maar eens in taakbeheer, daar staan dan meerdere instanties open.
restart windows eens helemaal, dus: ga start/afsluitmenu/optie opnieuw opstarten. da's de enige optie om windows geheel uit het werkgeheugen te krijgen en weer van scratch op te bouwen in de herstartfase.

derkdejong

heb nog even gekeken en het progje gevonden op internet en gedownload.
is wel een oud beessie, de laatste versie in de compatibiliteitslijst is xp, maar: hij doet het hier wel op een geheel bijgewerkte w11 pc!

Silverwing

Ik heb nadat ik het de eerste keer dat het niet wou starten echt wel in taakbeheer gekeken, immers als het daar zou gestaan hebben was het effectief gestart en werd het niet goed weergegeven. Er was geen spoor van te bekennen.bij elke nieuwe poging met andere instellingen opnieuw in taakbeheer gezien, maar nooit was er enig spoor van, niet bij toepassingen, niet bij services.
Toch vreemd dat het gewerkt heeft tot de laatste update van .frame network, daarna was het gedaan. Ik zou eens kunnen proberen om de laatste update ongedaan te maken en zien of dat resultaat geeft, maar ik heb dat nog nooit gedaan omdat je systeem dan misschien helemaal in de knoop geraakt.

Jurjen

Je kan handmatig via cmd updates ongedaan maken, daar is niets mis mee.
wel zou jouw programma tussen processen moeten staan, zo niet, gebeurd er überhaupt niets als je op het pictogram klikt.
dus is er niet eens software.
:read4:

SMF spam blocked by CleanTalk