Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

Linksys wifi WPM600 niet meer operationeel

Gestart door pretender, zondag 27 januari 2019, 18:49:10

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 1 gast bekijken dit topic.

pretender

Hallo,

Vorige week heb ik mijn PC tijdelijk op een andere locatie gebruikt. Deze gewoon via mijn Wifi ingesteld op het wifi netwerk daar ter plaatse en ondervond geen enkel probleem. Nu ik weer thuis ben en de pc weer via mijn vertrouwde wifi wilde aansluiten, wordt de wifikaart  (Linksys WPM600N N-PCI) niet meer gezien. Alleen via mijn LAN (met kabel) wel. Via Netwerkcentrum status weergeven  staat deze WPM600 kaart er wel bij met als status niet operationeel en connectiviteit (IPv4/IPv6) verbroken.

Om te controleren of alles nog goed op zijn plaats zat, heb ik de kaart WPM600N N-PCI uit de PC gehaald en weer terug geplaatst echter zonder resultaat.


Mijn vraag is; hoe krijg ik mijn WPM600 kaart weer actief?


Alvast bedankt voor jullie hulp.

Gerrit

en in uw apparatenbeheer staat daar de status vermeld of een vraagteken cq een rood kruis?

pretender

Bij apparatenbeheer kom ik de kaart niet tegen. Ik zie de kaart alleen bij netwerkcentrum status. Daar staat geen vraagteken of kruis bij.

Reinier

Kaart moet in Aparaatbeheer te zien zijn, onder "Netwerk-adapters".
Het kan niet zo zijn dat hij wel in het Netwerkcentrum te zien is maar niet in Apparaatbeheer.
Plaats eens een paar screenshots van beide, waarbij "Netwerkadapters" in Apparaatbeheer is "uitgeklapt"..?
Daar staat nl. ook je LAN-controller vermeld...

pretender

Schiet mij maar lek. Terwijl ik de screenshots wil maken (zie bijlage) staat er bij apparatenbeheer dat de wpm600 kaart actief is. Dus ik maak de ehternetkabel los en het werkt gewoon weer, terwijl ik niets verandert heb. Kan het zijn doordat ik apparatenbeheer en netwerkadapters open klik dat deze dan opeens actief wordt? Gisteren stond er bij netwerkcentrum - status "niet actief" Een andere verklaring kan ik niet bedenken waarom deze ineens spontaan weer actief is geworden.
Mochten jullie hier een idee over hebben dan hoor ik dat graag want ik ga mij pc nog wel eens verhuizen naar een ander locatie.


In ieder geval heel erg bedankt voor jullie advies en voor het antwoord dat jullie wellicht nog hebben. :yay: 


Reinier

#6
Fijn te horen dat het weer werkt  :icon_good:
Wat oorzaak betreft kan ik mij hooguit iets voorstellen bij een tussentijds binnengekomen Windows Update, bij deze PCI-kaart speelt een mogelijk voedingsprobleem ( zoals nog wel eens wil voor komen bij een WiFi usbstick als je die in een andere usb-poort steekt ) geen rol.
Als je Win 10 gebruikt kan het wellicht ook een oorzaak hebben in de "Privacy" instellingen, bijv. als het WiFi-netwerk waar je op aangemeld was is ingesteld als zijnde "Openbaar" "( zonder beveiliging )  i.p.v. "Privé"..
Daarvoor gelden nl. ook andere regels betreffende bestandsdeling en firewall-restricties.
Dat zou je echter zelf moeten kunnen na gaan, ik gebruik geen WiFi op mijn pc's dus ik weet niet exact wat die restricties inhouden, bij mij is alles bekabeld.

Eventueel zou je eens in de Windows Logboeken kunnen kijken, onder "Systeem" of daar ( kritieke ) fouten vermeld zijn m.b.t. de WiFi-kaart...?

pretender

Er heeft inderdaad een Windows 10 update tussentijds plaats gevonden, dus dat zal vermoedelijk het probleem zijn geweest. Ik zal er de volgende keer opletten en de update uitstellen totdat de PC weer op de thuis locatie is.


In het logboek zoals je aangaf zag ik geen foutmelding in de lijst staan. Ik zie wel heel veel fouten maar liefst 17.000 (zie bijlage, Fout) is dat normaal of wordt het tijd om mijn Windows opnieuw te installeren of toch maar naar een nieuwe PC/laptop uit te gaan kijken?

Reinier

De fouten van DistributedCom zijn niet kritiek en kun je dus negeren.
Om te voorkomen dat deze in de logs verschijnen moet je een paar registersleutels aanpassen maar uiteraard geheel op eigen risico.

Over de andere fouten kan ik niets zeggen zonder gespecificeerde info omtrent de applicatie die de fout veroorzaak en fout-ID.

Wat je wel kunt proberen is een System File Check.
Dat werkt als volgt:
Open een opdrachtprompt als Administrator.
Bij de knipperende cursor type je sfc /scannow  ( let op de spatie tussen sfc en /scannow ) en druk op [enter].
Deze controle duurt even.
Na afloop verschijnt er een melding of er fouten zijn gevonden ja of nee en of deze hersteld konden worden of niet.

Meld die info in je volgende bericht of plaats een screenshot van die melding..?

pretender

Hoe open ik dat? Mijn PC start gelijk door en dat is volgens mij niet de bedoeling toch? Bij het opstarten druk je op welke toets? Of open ik een opdrachtprompt op een ander manier?

John

Klik op Start----> type in het venstertje onderaan cmd en druk op enter, volg dan de stappen van Reinier :yess: :icon_good: :smokin:
Als ik zou willen dat je het begreep, had ik het wel beter uitgelegd!!!

pretender

Bedankt John, alleen krijg ik de melding "You must be an administrator running a console seccion in order to use the sfc utility"
Hoe omzeil ik dit?

Reinier

In Win 10 ga je via start helemaal naar onder naar het zoekvenster, type daar opdrachtprompt en dan zie je een overzicht resultaten.
Klik nu met je re-muisknop op opdrachtprompt en kies in het pop-menu => uitvoeren als administrator.
daarna de rest van mijn eerdere uitleg hierboven... :icon_good:

pretender

De scan is uitgevoerd en er wordt aangegeven dat de fout hersteld zou zijn.
Nu even afwachten of de PC weer wat beter functioneert :emo:

Bedankt voor jullie hulp :icon_good:

Reinier

OK, op hoop van zegen, laat maar horen of het iets opgeleverd heeft  :icon_good:

SMF spam blocked by CleanTalk