Nieuws:

Welkom op het PC Helpforum voor gratis advies èn hulp bij computerproblemen !

Hoofdmenu

hdd ineens raw

Gestart door piet1, donderdag 30 april 2020, 11:27:08

Vorige topic - Volgende topic

0 Leden en 2 gasten bekijken dit topic.

piet1

hallo ik heb een vraagje .mijn hdd is nu ineens raw .heb m toen normaal afgekoppeld en  niet meer gebruikt .nu geeft die bestand of map is onleesbaar of beschadigd .zou u mij er aub mee kunnen helpen om erweer een ntfs van te krijgen

mvg piet

Gerrit

u ziet de schijf wel dus neem ik aan.
gaat u eens met de rechtermuisknop op de schijf=>kies eigenschappen=> kies dan het tabblad extra
en voer de schijfcontrole uit aub beide optie's aanvinken

piet1

hoi gerrit danku voor u antwoord ik kan alleen schijf controleren en optimaliseren .maar beide werken niet .schijf is niet toegankelijk geeft de melding

grt piet

Hans


piet1

hoi hans dankje voor de link het prog binnenhalen lukte nogwel maar verder word het moeilijk ben niet zo goed in engels

grt piet

Hans

Boven aan die site staan vlaggetjes en je raad het al als je het nederlandse vlaggetje aan klikt voila
https://www.cgsecurity.org/wiki/TestDisk_NL

piet1

hoi hans ik ben bezig geweest .wat je zegt klopt op de startpagina kan ik nog het ned vlaggetje aanklikken .maar dan moet ik verderop een keuze maken en dan komt nederlands niet meer voor helaas .ik heb toen duits geprobeerd .de schijf heeft er 8 uur overgedaan om te testen .ik heb het verhaal gevolgd en in het begin ging het redelijk .op het laatst is er toch wat misgegaan weet niet wat .dus kan het hele verhaal weer van voor af aan beginnen .maar wel bedankt dat je zo meedenkt .weet niet of het vandaag nog lukt om m weer te laten scannen want word dan nachtwerk

mvg piet

piet1

nog ff een vraag ik heb voor deze optie gekozen is dat goed

Documentatie
TestDisk Stap-voor-Stap om verloren gegane partities terug te halen, en beschadigde FAT/NTFS boot-sectoren te repareren.

piet1

goedemorgen .ik heb m weer laten scannen maar ik kom er echt niet uit.is er miss nog een andere manier

mvg piet


piet1

goedemorgen reinier dankje voor de tip maar als je hebt gescand en je wilt dan verder moet je het kopen .maar het haalt alles wel naar boven

grt piet

Reinier

Ook goedemorgen Piet...
Ja, dat is vaak het probleem..
Ik gebruik veel Minitool Free maar als je daar de Datarecovery volledig wilt gebruiken moet je dat ook kopen..
Als de data op die schijf je veel waard is, is er 1 programma wat de moeite waard is om te kopen omdat het zeer goede resultaten geeft: GetDataBack Pro.

Als je backups hebt zou ik niet moeilijk doen en de schijf gewoon opnieuw formatteren...
Waarschijnlijk is de MFT ( master file table ) of de MBR corrupt.

piet1

hoi reinier
ik heb de laatste optie maar gedaan formateren .maar als ik nu crystaldiskinfo doe geeft die huidige wachtende sectoren 200 weet niet hoe ik een screen moet plaatsen hier.kan het zijn dat de schijf kapot is .hoop het niet is nog helemaal niet zo oud

mvg piet

Reinier

Een bijlage kun je plaatsen door op de knop ( 2 ) Bijlagen en andere opties te klikken.
Deze vindt je links onder het reactie-veld... voor de duidelijkheid, zie bijlage.

Maak eens een screenshot van het resultaat van Crystaldiscinfo en plaats die als bijlage..?
Huidige wachtende sectoren klinkt niet best....

piet1

hoi reinier bedankt .kon geen printscr maken dus maar op een andere manier gedaan

SMF spam blocked by CleanTalk